Hoe kan ik tekst in excel snel scheiden in 2 kolommen?

Ik heb een aantal namen gekopieerd en in excel gezet, het is een lange lijst geworden waarbij alle tekst in één kolom staat, ik wil de tekst graag scheiden in 2 kolommen, de tekst ziet er nu uit als: (tekst) - (tekst).. ik wil graag het streepje in het midden weg hebben, de ene tekst in kolom A en de andere tekst in kolom B, aangezien het een lange lijst is kan ik hierbij veel tijd besparen.. weet iemand een manier op dit in slechts een paar handelingen te doen? alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Er is een functie 'tekst naar kolommen'. Daarin kies je wat het karakter is waarop je afbreekt, in jouw geval dus een -. Daarna op ok en je krijgt twee kolommen. Het antwoordt hierboven werkt ook prima, maar kijk ook eens naar deze functie voor als je ooit eens 1kolom in bijvoorbeeld 5 kolommen moet splitsen want dan werkt het bovenstaande antwoord niet meer.
paulus811
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uitgaande dar er overal een streepje voor staat kun je alles eerst kopiëren en in een volgende kolom plakken. Je hebt dat twee gelijke kolommen. Kies nu zoek en vervang. Om de namen voor het streepje te houden selecteer je de eerste kolom en klikt opzoek en vervang en type in bij zoek -* en dan op vervang backspace en dan aangeven alles vervangen. In de tweede kolom zet je dan *- en doet dan het zelfde dan hebt je de namen gescheiden.