Hoe encrypt ik een groot aantal bestaden met sha1 of mk5?

Ik moet een groot aantal bestanden back-uppen en encrypten met mk5 of sha1, nu heb ik geen idee hoe dit moet.
Iemand een idee of er software voor is of hoe het handmatig moet?

Mvg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Met de tool FCIV van Microsoft kun je de md5 hashes (en ook sha1) uitrekenen van alle files in een directory. Die hashes kunnen naar een XML bestand geschreven worden, wat weer gebruikt kan worden ter verificatie. Download het van http://support.microsoft.com/kb/841290 en lees de beschrijving.

Voorbeeld om van 1 hele directory alle hashes uit te rekenen:

fciv.exe naam_van_directory -r -wp -xml db.xml
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt!
hier heb ik zeker wat aan.

Andere antwoorden (1)

RAR die files gewoon met een password, lijkt mij een veilige optie. MD5 en SHA1 wordt gebruikt als controle mechanisme(is het bestand bit precies aangekomen? m.a.w is er niet mee geknoeid?) voor bestanden...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het enige probleem is dat van de deurwaarder alleen md5 of sha1 gebruikt mag worden voor de beveiliging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk anders hier eens naar: http://www.truecrypt.org/