Hoe krijg ik apps op de MacBook Air?

Ik heb een paar maanden geleden een MacBook Air gekocht. Het is voor mij erg wennen, want ik heb jaren lang met een Acer gedaan. Apple is een heel ander systeem. Voor een project heb ik een app nodig op mijn MacBook, waar ik films mee kan maken. We moeten namelijk een film maken, en de iMovie app die al standaard op de MacBook Air zit, vind ik erg lastig. Ik gebruikte vroeger op mijn Acer een filmbewerkingsprogramma genaamd 'Pinnacle Studio', ik had versie 15. Omdat ik daar al vaker mee had gewerkt wou ik graag ook Pinnacle op mijn MacBook. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moest doen. Ik ben naar de Itunes Store geweest en heb gezocht op 'Pinnacle', daar kreeg ik een app van Pinnacle in beeld en die heb ik met een creditcard gekocht voor 12 euro. Toen had ik gewacht op een mailtje, die een dag later kwam, om de aankoop te bevestigen. Dat heb ik gedaan. Maar nu is de app nog steeds niet op mijn Mac en als ik naar de Itunes ga staat er onder die app wel 'gedownload', maar ik weet dus niet hoe ik er voor kan zorgen dat de app nu op mijn Mac komt en ik er mee kan werken.
Weet iemand misschien iets van apps kopen op Itunes met creditcard? Of kent iemand die app Pinnacle en weet hoe ik dit moet aanpakken?
Ik heb graag snel een antwoord nodig want ik heb de app zo snel mogelijk nodig voor het project.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5.8K

Antwoorden (2)

Open launchpad (zilverkleurig icoon met een rakker erop) en kijk of de applicatie er tussen staat.

Mocht die app daar niet staan, open dan spotlight (vergrootglas rechtsboven in je scherm) en zoek dan naar pinnacle.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat geen pinnacle voor mac ?
Althans als ik er naar zoek, zie dat hij er wel is voor ipad
Ik vrees dat je hem voor ipad hebt gekocht dat werkt niet op een mac
maar deze staat wel nu op je apple id cloud
Wellicht kan je als je een ipad hebt het gebruiken maar ik geloof niet dat dat voor je gaat werken en ipad is eigenlijk alleen voor kleine videotjes
Ik heb zelf geen ipad dus kan dat niet echt helemaal hard maken maar als je bedenkt dat er vaak maar 16 gig op een ipad ruimte is vraag ik me af of dat gaat werken
met renderen etc
Er is zeker geen goedkope software voor mac
final cut pro is wel de beste optie denk ik. maar die kost je meteen 270 euro

Ik heb nog wel een gedacht aan codeweaver en pinnacle maar even gezocht op de website of deze software daarmee werkt? helaas het is nog niet getest

Wat je zou kunnen proberen is een 30 dagen versie van codeweaver te downloaden
en daar pinnacle studio op te installeren als je deze tenminste nog op schijf hebt
maar eerlijk gezegd heb ik mijn twijfels of dat gaat werken.
maar het valt zeker gratis te proberen ???
als het zou werken kan je vrij goedkoop aan de slag door codeweaver te kopen

vraag is even wat je precies wilt want ik vrees dat videobewerking software voor mac erg duur is en het ligt er ook aan hoeveel RAM gig je hebt ?
Een betere alternatief is misschien adobe premiere die is tenminste goedkoper
maar heeft vaak wel weer dure toevoeg modules

je kan wellicht wel uit met de gratis uitprobeer versie.?
maar weet niet of daar bijvoorbeeld een watermerk op komt
of dat er een beperking is aan de lengte/tijd die je kan editen

aangezien ik zelf een mac heb maar helaas niet een zware
ben ik zelf ook nog zoekende
maar mocht je hulp nodig hebben pb mee maar
wellicht kan ik met teamviewer assisteren
iemand anders zijn geld uitgeven is erg leuk ;)
capthavoc
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
Mits die ipad gekoppeld is aan dezelfde Apple id en de juiste spec heeft geen enkel probleem succes