Is er een programma dat als je tekst intypt dat hij dat uitspreekt en dat je dat vervolgens ook kunt downloaden als mp3?

Namelijk ik moet voor school een toneel stuk brengen en ik wil geluidseffecten gebruiken maar ik wil een stuk tekst zoals bijvoorbeeld "1 week voor Kerstmis" laten uitspreken en dan downloaden, maar ik weet hier geen programma voor.
Kan iemand mij helpen?
Ik moet het hebben voor 27 Februari.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Om Nederlandse teksten goed te vertalen naar spraak, heb je een programma nodig dat Nederlandse tekst herkent.
Het online-programma Fluency kan dat.
Verder heb je een programma nodig dat de gesproken tekst opslaat als bestand.
Daarvoor kun je het gratis programma Audacity gebruiken.

Gebruiksaanwijzing:
- download en installeer Audacity
- type een tekst in Fluency en kies één van de stemmen (man, vrouw, kind, Fries, Vlaams, Surinaams)
- start Audacity en druk op de opnameknop
- druk op “Spreek” bij Fluency
- druk op de stopknop bij Audacity als de tekst gesproken is
- sla het bestand op.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt ik ga het straks testen een volgende reactie volgt nog...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zorg ik ervoor dat hij het computergeluid opneemt en niet de microfoon?
SimonV
10 jaar geleden
Als je de geluidsopname-instellingen wilt veranderen, kun je gaan naar: Start > Configuratiescherm > Geluid
Ga naar de tab Opnemen
Klik met je rechtermuisknop in het witte vlak, en schakel de volgende opties aan:
Uitgeschakelde apparaten weergeven
Niet aangesloten apparaten weergeven
Je ziet nu Stereo Mix in het rijtje verschijnen, rechtsklik op Stereo mix, en schakel deze in.
SimonV
10 jaar geleden
Mocht het niet lukken, hier staan alternatieven:
http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-60847.html
SimonV
10 jaar geleden
Is het gelukt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt ik heb uitgevonden hoe het werkt.