Nieuwe Word 2010 staat niet in het lijstje, hoe krijg ik die weer terug?

Als ik een nieuwe Word bestand wil maken dat deed ik altijd rechtermuisknop en dan nieuw. Daar stond die altijd tussen het lijstje, maar nu is die weg.
Hoe krijg je die weer terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
SimonV
10 jaar geleden
Word opnieuw installeren zal 'm er weer tussen zetten. Maar dat is wellicht veel gedoe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat was dus waarom die er niet meer tussen staat. Hij deed het niet goed meer en heb het toen opnieuw geïnstalleerd. En nu staat die er niet meer tussen.
SimonV
10 jaar geleden
Ik vond iemand die hetzelfde probleem had, de oplossing lijkt vrij ingewikkeld: http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/150783-How-do-I-add-a-program-to-the-right-click-New-menu-in-Windows-7 http://superuser.com/questions/657956/add-new-right-click-new-options
SimonV
10 jaar geleden
Als je in de registry kijkt, zou er dit moeten staan bij [HKEY_CLASSES_ROOT] : [HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\ShellNew]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.6]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.6\ShellNew]
"FileName"="winword.doc"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\Word.Document.8\ShellNew]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\WordDocument]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.doc\WordDocument\ShellNew]
"FileName"="winword2.doc" Is dit bij jou het geval? http://coredumpit.blogspot.nl/2012/06/windows-7-office-2010-restore-file.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom ik bij registry?
SimonV
10 jaar geleden
Start -> Uitvoeren -> Regedit
Maar als je hier weinig mee vertrouwd bent, kun je beter niets veranderen in de registry. Als je een foutje maakt, kan je pc ontregeld raken.
Hopelijk werkt het antwoord van Beerenburg.

Antwoorden (1)

In de map C:windows→shellnew
Sleep hier het pictogram van word naar toe. Als het goed is zit hij dan weer onder je rechter muisknop