Is er software om de webpagina´s te zien die er via jou wifinetwerk worden bezocht?

Ik wil graag een software hebben die de ipadressen of netwerkurls laat zien die de gebruikers op mijn thuisnetwerk benaderen. Is dit mogelijk. ik dacht dat het met WireShark kon maar daar heb ik de optie nog niet in gevonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.5K

Antwoorden (2)

WireShark maakt het mogelijk netwerkpakketjes in te zien die via jouw computer lopen. Als je jouw computer zou plaatsen tussen je internetverbinding en de rest van je thuisnetwerk, dan kun je WireShark gebruiken om andere mensen te bespieden.

Is dat niet het geval, dan zul je draadloze pakketjes uit de lucht moeten vissen en die ontcijferen. Hiervoor zijn er programma's als Kismet (zie bron), maar dan moet je netwerk niet erg goed beveiligd zijn, en dat zijn de meeste tegenwoordig wel.

Let erop dat het bespieden van netwerkverkeer van derden hoogstwaarschijnlijk strafbaar is, ook als particulier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben beheerder van mijn thuisnetwerk dus de beveiliging zal te omzeilen zijn. Daarnaast ben ik ervan bewust dat het strafbaar is. Ik wil alleen weten hoe het komt dat mijn netwerk zo traag is. en dus kijken hoeveel mijn broertjes eigenlijk downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou je bij wijze van toets eens wat downloadprotocols kunnen dichtzetten met een firewall. Bijvoorbeeld BitTorrent, NewsBin en LimeWire.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het om een thuisnetwerk gaat en je doet een capture via de router (dus niet verkeer van andere wifinetwerken dan het jouwe) zie ik niet in dat dat strafbaar zou zijn.
Als je een RitzBox als router hebt kun je (mogelijk) in de router een capture doen van deze informatie. Zie de bijgevoegde link.

Ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd. Als je een andere router hebt heeft die misschien ook mogelijkheden (ik heb gegoogled op "Fritz box url logging")

Toegevoegd na 30 seconden:
RitzBox moet FritzBox zijn.