bij iedere website krijg ik `er is en probleem met het beveiliging certificaat van deze website` wat kan ik er aan doen?

de moederkast is terug na de fabriek geweest voor nieuwe dvd lade, toen ik de kast terug kreeg, waren al mijn programma en persoonlijke /zakelijk inhoud eraf gehaald (zonder toestemming ervoor gegeven hebben), als ik nu na een website ga, google, marktplaats, of een bank of overheidsite,krijg ik meldig `er is een probleem met beveiliging certificaat van deze site`. kan ik hier zelf wat aan doen? het is windows 7,ik kan nu ook geen andere internet programma erop zetten omdat hij alles blokkeerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.8K
SimonV
10 jaar geleden
Geeft een andere webbrowser hetzelfde probleem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat weet ik niet want ik kan niet naar een website van andere browser om andere browser te downloaden of instaleren..
SimonV
10 jaar geleden
Welke browser gebruik je nu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met moederkast?
gvrox
10 jaar geleden
Bevat de melding nog extra informatie over *wat* er dan mis is met het certificaat ? Mogelijk moet je ergens op klikken om meer informatie te krijgen.
gvrox
10 jaar geleden
Als je geen extra informatie geeft is het lastig om binnen 7 dagen een bruikbaar antwoord te geven...

Antwoorden (1)

Staat de datum wel juist op de computer ? Certificaten hebben een bepaalde geldigheidsduur, dus als de browser denkt dat het certificaat verlopen is (terwijl dat niet zo is) dan zou je die meldingen kunnen krijgen.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de datum van de pc zelf (recht onderin taakbalk ) is geautomatiseerd en staat juist, ik heb verder nog niks veranderd sinds ik de kast terug heb, kaspersky anti virus zit er wel in (net als je de computer nieuw koopt, test versie)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
of is er nog ergens anders in de pc een datum instelling?
gvrox
10 jaar geleden
Dat is de enige datuminstelling voor zover ik weet, dus helaas is mijn antwoord niet bruikbaar. Zit er bij de melding over het certificaat nog een knop waar je op kunt klikken voor meer informatie, zo ja, wat voor informatie krijg je dan ?
capthavoc
10 jaar geleden
staat hij welicht op de verkeerde indeling ?
maand dag jaar
ipv dag maand jaar ?
het heeft toch vaak echt met de tijdsinstelling te maken
gebruik je de 12 uur of 24 uur instellling ?
staat het jaartal goed ?
kijk ook een naar je tijd in het bios