Hoe kan ik zorgen dat ik bijvoorbeeld mijn virusscan houd wanneer ik m'n computer reset?

Hallo ik wil mijn computer graag een keer resetten. Dus gewoon met de cd-rom terug naar de fabrieksinstellingen. Nou heb ik Norton Internet Security met nog 200 dagen aan licentie. Dit wil ik natuurlijk behouden. Hoe zorg ik dat ik wanneer ik de computer terug naar fabrieksinstellingen heb gebracht dat ik deze Norton Anti-Virus er weer terug op kan zetten MET licentie. Is dit gewoon mogelijk door het programma naar een usb te kopiëren en daarna weer er terug op te zetten of werkt dit niet. Het zelfde geld voor Windows Office.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

met een herinstallatie (of reset naar fabrieksintellingen) krijg je de computer zoals je het kreeg.
Als daar Norton Antivirus al op stond, zal het er ook op staan na de reset. Als het goed is, zal je opnieuw moeten registreren met de centrale database die zal aangeven dat je nog 200 dagen te gaan hebt.
Hetzelfde geldt voor Office. Als het er al op stond, zal het straks ook er weer op staan. Zo niet, moet je et opnieuwe installeren.
Thecis
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie... Echter stond norton antivirus er nog niet op toen ik mijn computer voor het eerst kreeg deze heb ik er later erop gezet. Dus nu is mijn vraag onthoud norton dat mijn computer nog deze 200 over heeft of moet ik een nieuwe kopen wanneer ik mijn pc reset?
Thecis
10 jaar geleden
Nee, zou niet moeten.
Je kan het herinstalleren en je activatiecode gebruiken. Je hebt zelfs kans dat de termijn gereset wordt, maar ik denk dat je gewoon je 200 dagen over houdt. Ik persoonlijk zou me er geen zorgen over maken. Het ergste dat kan gebeuren is dat je een mailtje moet sturen naar de Norton klantenservice. Maar zo ver zal het niet komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je je Office licentie na reset wilt behouden is het slim om even op de Microsoft site te kijken hoe je dat kunt doen.

Met Norton (Symantec) had ik een jaar of 10 geleden een conflict na een reset. Het blijkt dus simpel niet mogelijk die licentie mee te nemen. Sindsdien doe ik alles met gratis AV software. Had ik (met Norton) regelmatig virussen, tegenwoordig nooit meer. Nu denk je vast: slechte software, dat gratis spul. NIET dus: Norton liet van alles door, dat ik er dan weer met gratis programma's af moest halen. Vandaar dat ik na het heftige dispuut met de Norton dame overstapte naar gratis software. Ik heb inmiddels bij talloze mensen virussen verwijderd, data "gered" (handigst: harde schijf extern maken en aansluiten op je pc.) Daar zet ik vervolgens een paar gratis scans op, met een soort van gebruiksaanwijzing hoe te updaten en regelmatig te scannen. Zo aardig wat Anti Virus ervaring opgebouwd
i.t.t. wat hieronder staat biedt Essentials een redelijke basisbescherming. Ongeveer als Norton. Dan AVG en nu en dan Malwarebites en wat dingen als SuperAntuspyware etc. Panda vindt ook vaak ellende die anderen niet vinden. STUKKEN goedkoper. Minstens zo veilig! Gratis AV kost wat meer tijd, maar een VEEL minder geld.
En is -in mijn ervaring- veel veiliger dan Symantec Norton of McAffee. (Waarvan ik me nog wel eens stiekem heb afgevraagd of ze zelf virussen maken en rondsturen???)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie reacties... Dan denk ik dat ik maar wacht tot mijn 200 dagen over zijn voor de zekerheid. Om deze 200 dagen te verliezen vind ik namelijk sonde van het geld.

Andere antwoorden (1)

Als hij terug gaat naar de fabrieksinstellingen en er stond geen virusscanner op, dan staat hij er ook niet op na de reset. Als je wel een virusscanner hebt na de reset is dat vaak een tijdelijke gratis versie waarvan de database nu wel erg verouderd zal zijn. Dus het beste wat je kan doen is resetten en daarna gelijk een virusscanner installeren, bijvoorbeeld de gratis scanner van Microsoft . Die heet Microsoft security essentials.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Microsoft Security Essentials is erg onveilig!