Hoe kan ik zorgen dat ik bijvoorbeeld mijn virusscan houd wanneer ik m'n computer reset?

Hallo ik wil mijn computer graag een keer resetten. Dus gewoon met de cd-rom terug naar de fabrieksinstellingen. Nou heb ik Norton Internet Security met nog 200 dagen aan licentie. Dit wil ik natuurlijk behouden. Hoe zorg ik dat ik wanneer ik de computer terug naar fabrieksinstellingen heb gebracht dat ik deze Norton Anti-Virus er weer terug op kan zetten MET licentie. Is dit gewoon mogelijk door het programma naar een usb te kopiëren en daarna weer er terug op te zetten of werkt dit niet. Het zelfde geld voor Windows Office.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

met een herinstallatie (of reset naar fabrieksintellingen) krijg je de computer zoals je het kreeg. Als daar Norton Antivirus al op stond, zal het er ook op staan na de reset. Als het goed is, zal je opnieuw moeten registreren met de centrale database die zal aangeven dat je nog 200 dagen te gaan hebt. Hetzelfde geldt voor Office. Als het er al op stond, zal het straks ook er weer op staan. Zo niet, moet je et opnieuwe installeren.

Als hij terug gaat naar de fabrieksinstellingen en er stond geen virusscanner op, dan staat hij er ook niet op na de reset. Als je wel een virusscanner hebt na de reset is dat vaak een tijdelijke gratis versie waarvan de database nu wel erg verouderd zal zijn. Dus het beste wat je kan doen is resetten en daarna gelijk een virusscanner installeren, bijvoorbeeld de gratis scanner van Microsoft . Die heet Microsoft security essentials.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100