Hoe kun je outlook automatisch laten opstarten zonder het icoontje naar "opstarten" te slepen?

Het gaat om dit geval om een schoolnetwerk waar ik me gemiddeld zo'n 8 keer per dag aan- en afmeldt. Ik moet élke keer handmatig Outlook opstarten en uiteraard vergeet ik dit op de momenten dat ik hem open had moeten hebben en mis ik belangrijke mails.

Is het mogelijk om in-app, dus via de instellingen van Outlook, dit programma automatisch te laten opstarten? Aangezien ik niet voldoende rechten heb om de snelkoppeling te kopiëren naar de map "Opstarten".

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
ACHT keer per dag? In zo'n beetje elke time-management- of productiviteitscursus leer je dat je je mail NIET continu moet openen. Je leert om één of twee momenten per dag te hebben waarop je je mail bekijkt en afhandelt. Zo krijg je ineens veel meer tijd voor productief werk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt er net aan war voor werk je doet he? Als je werk voornamelijk bestaat uit emails beantwoorden dan is 2x per dag best weinig
Reddie
10 jaar geleden
Als je werk voornamelijk bestaat uit emails beantwoorden dan laat je outlook toch gewoon open staan?

Antwoorden (2)

Als je geen rechten hebt op de map "Opstarten", zou je het nog kunnen proberen via Taakplanner. Maar waarschijnlijk is dat ook dichtgetimmerd.

Via Configuratiescherm - Systeembeheer open je de taakplanner. Je kunt vervolgens een taak toevoegen die wordt uitgevoerd zodra de gebruiker zich aanmeldt. Hiermee kun je dan bijvoorbeeld regelen dat OUtlook wordt opgestart.
bamibal
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Waarom een min??
Als je zelf deze rechten niet hebt, zou ik dit verzoek bij de betreffende ICT'er/helpdesk neerleggen; zij kunnen dit soort zaken makkelijk voor je instellen.
Zet er even bij waarom je dit wilt, en ze zullen dit verzoek vast honoreren.