hoe kun je afluisteren via 'de pc microfoon voorkomen?

in windows 7 heb ik de 'videocamera' al afgeplakt maar nu het geluid dat event. afgeluisterd zou kunnen worden nog af- of uitzetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.6K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende manieren om te voorkomen dat u via uw PC-microfoon wordt afgeluisterd. Ik zal hier enkel de meest doeltreffende noemen (zie mijn bron voor een handig artikel over het verbeteren van uw veiligheid tegen "NSA-style" spionagepraktijken in het algemeen).

1) Een ingebouwde microfoon kunt u in Windows 7 softwarematig uitschakelen door te gaan naar Configuratiescherm\Hardware en geluiden > geluid (audioapparaten beheren). Hier zult u de microfoon zien staan als apparaat en kunt u deze uitschakelen (zie afbeelding). Mochten hackers toegang krijgen tot uw apparatuur, dan zullen ze eerst de microfoon weer aan moeten zetten voordat ze kunnen afluisteren. Dit kunt u echter zien als u naar het configuratiescherm gaat, maar 100% veilig is deze manier dus niet.

2) Voorkomen is beter dan genezen en in dit geval is de enige echt veilige optie om de ingebouwde microfoon hardwarematig uit de PC te verwijderen. Dit vereist technische kennis en wellicht zult u een PC-technicus moeten vragen dit voor u te doen.
Dit is wellicht minder voor de hand liggend, maar 100% safe...
Immers; geen microfoon = geen mogelijkheid tot afluisteren via de microfoon.

Hopelijk heb ik u zo geholpen met het oplossen van uw probleem. Vergeet echter niet dat maar een zeer kleine fractie van de hackers die wil inbreken op uw computer gebruik zal maken van de microfoon. De meeste geven de voorkeur aan de teksten die u intypt (door middel van onder andere keyloggers) en dus is het raadzame nog meer maatregelen te treffen om ook deze vorm van "afluisteren" te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
erg uitgebreid en een goede hulp, dank je

Andere antwoorden (1)

Als u uw pc openschroeft zult u de microfoon vinden.
Pak een soldeerbout en druk die 6 à 7 sec. Tegen de aansluitingen of contacten.
Hopelijk heb ik u geholpen