kun je in word2010 de markeerkleuren wijzigen?

Word geeft een aantal harde markeerkleuren, zoals hard geel. kun je die voorgegeven kleuren vervangen?

Toegevoegd na 17 minuten:
ik gebruik in Word altijd de rechtermuisknop, dan kun je markeerkleuren kiezen; daar zit echter geen 'emmertje' bij/.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
9.3K

Het beste antwoord

Dat kun je makkelijk doen door niet te arceren met de standaardknop 'tekstmarkeringskleur', maar te kiezen voor een kleur onder het emmertje (waarmee je ook achtergronden van een tabel of vorm kunt instellen). Ik voeg een schermkopie toe om te laten zien hoe het werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ter aanvulling: je kunt dus niet de standaardkleuren aanpassen, maar door de andere knop (emmertje) te gebruiken kun je de kleuren die je daar ziet allemaal gebruiken. Als dat nog niet genoeg is kun je door te klikken op 'meer kleuren' een palet openen met nog veel meer tinten van diverse kleuren.

Succes!

Toegevoegd na 31 minuten:
Het lukt me niet een schermkopie te uploaden, maar misschien is dat niet eens nodig. Bij Word2007/2010 staat het emmertje in het lint onder tabblad 'Start' in het blok 'Alinea'.

Mocht je er niet uitkomen, stuur me dan even een berichtje met je mailadres, dan mail ik het door.