op welke manieren kan je je pc uitzetten in windows 8?

Vroeger had ik een startmenu waarop er "afsluiten" stond, maar nu ik met Windows werk is dat menu veranderd. De enige manier waarop ik zie dat ik kan afsluiten is door "controle alt delete" in te duwen en dan op het icoontje te tikken rechts onderaan. en daarbij staat afsluiten. dan wordt er een lichtje links eerst oranje en dan sluit hij normaal gezien af.
sinds enige dagen sluit mijn computer zo echter niet af, maar start terug op. Het lichtje links wordt dan terug roze.
Dus ik moet telkens de stekker uitrekken om hem af te krijgen wat volgens mij niet zo gezond is. Ik moet dat dan doen voordat het lichtje roze wordt anders is hij al terug aan het opstarten.
Is er nog een andere manier om mijn pc af te zetten? Het is een Lenovo N 500, geen idee of dat van belang is...

Toegevoegd na 40 seconden:
de eerste zin moet natuurlijk zijn "nu ik met Windows 8 werk"....

10 jaar geleden
in: Software
3.8K
Cryofiel
10 jaar geleden
Werkt de oude vertrouwde Alt-F4 niet meer in Windows 8?

Het beste antwoord

De manier hoe je windows 8 kan afsluiten:

Met je muis naar de rechterhoek, dan krijg je een menu te zien. Druk op instellingen en kies daarna beneden voor Aan/uit. En zo zet je je pc uit.

Of als je het nog sneller wilt doen: ga naar je bureaublad en doe alt-F4 en enter. En zo sluit ie hem ook af.
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
via "instellingen" lukte het niet, maar de andere tip werkt prima. eenvoudig en efficiënt, bedankt.

Andere antwoorden (4)

Als je met je muis ( of vinger op een touch scherm) over de rechter onder- of bovenhoek van je scherm veegt, komt er een verticale balk tevoorschijn, de charms balk. Klik hierbij op instellingen → aan/uit. Hier staan de verschillende opties van slaap stand, uit, etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf goede ervaringen met een "Afsluiten"-knop gewoon in het modernUI-menu.

Hieronder hoe je die kan maken:

Omdat je voor zoiets simpels als het afsluiten of herstarten van Windows 8 veel te veel handelingen moet verrichten, is het handig om daarvoor snelkoppelingen te maken. Dan heb je maar één klik nodig om de computer af te sluiten.

Daarvoor gebruik je dezelfde snelkoppelingen als met vorige versies van Windows, zoals »shutdown.exe -s -t 00« voor het afsluiten of »shutdown.exe -r -t 00« voor het herstarten.

Om deze te maken, switch je naar de bureaubladweergave en klik je met de rechtermuisknop op een leeg deel. Met de snelopdracht »Nieuw | Snelkoppeling« creëer je het element en als »Locatie« typ je de directe opdracht in. Daarna klik je op »Volgende«, voer je een naam in zoals »Windows 8 afsluiten« of »Windows 8 herstarten« en tot slot klik je op »Voltooien«.

In de »Eigenschappen« van de snelkoppeling stel je een »Ander pictogram« in dan het ‘dospromptpictogram’, zodat je de functie nog sneller aan het plaatje herkent.

Hierna zorg je ervoor dat de snelkoppelingen zichtbaar worden in de Modern UI van Windows 8. Dat gaat het snelst wanneer je met de rechtermuisknop op de snelkoppeling klikt en dan »Vastmaken aan Start « uit het snelmenu kiest.

Je kunt de snelkoppelingen ook handmatig kopiëren naar de verborgen map »C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Startmenu«.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Je hebt voor windows 8 een mooie tool, Start 8! Het geeft je gewone knop links onderin met afsluiten e.d.

http://www.stardock.com/products/start8/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste raad ik je aan maar eens je windows 8 te updaten naar windows 8.1

Vervolgens kan je rechtermuisknop doen helemaal links onder in je scherm, dan krijg je een schermpje waarin Afsluiten staat. Daar kan je overheen gaan en kiezen of je hem in slaap stand of uit wilt zetten

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet niet waarom, maar hij voegt mijn afbeelding er niet bij. Zie de link in de bron voor de afbeelding.

Toegevoegd na 4 minuten:
en slaapstand moest opnieuw opstarten zijn*