Hoe kan ik van een specifiek woord in Excel het aantal tellen, als dit woord niet uniek is in één cel?

Nadat ik een online enquête heb gemaakt, zijn de resultaten verwerkt in een Excel-bestand. In deze enquête had ik een vraag verwerkt met meerdere antwoorden en deze antwoorden zijn gescheiden door komma's.

Een voorbeeld van een cel is dus:
Woord1, Woord2, Woord3

Nu wil ik van bepaalde woorden het aantal keer tellen dat deze aanwezig zijn in de antwoorden. De functie AANTAL.ALS werkt niet, want deze werkt alleen als in een cel het betreffende woord alleen voorkomt (uniek).

Met welke functie kan ik dit voor elkaar krijgen? Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
7K
SimonV
10 jaar geleden
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("Woord1";A1;1));0;1)
Deze formule geeft een 1 of 0.
Tel deze cellen op om het totaal aantal woorden te zien.

Antwoorden (1)

Om je probleem op te lossen, zet je achter elke cel onderstaande formule:

=ALS(ISNUMMER(ZOEK("Je antwoord";JE CEL));1;"")

Er wordt een 1 neergezet als de cel het antwoord bevat en de cel blijft leeg als de cel het antwoord niet bevat.

Wellicht is dit een overzichtelijkere methode
In het tabblad 'Data' is een optie 'Tekst naar kolommen' beschikbaar. Hiermee kun je de komma-gescheiden antwoorden naar meerdere kolommen omzetten. Wellicht is dit ook een oplossing voor je probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!