Wie kent het probleem : Foto's die ik netjes ges. heb, bv 2013-12-31.01.jpeg enz. als ik daar een map van maak en copeer naar een tablet?

Deze foto's komen allemaal door elkaar te staan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In de map waar je de foto's naartoe hebt gekopieerd, geldt een andere sortering dan in de map waar ze vandaan komen.

De oplossing is dus, de sortering aan te passen in de map waar de foto's nu staan. In jouw geval moet je de foto's op naam sorteren.

Hoe dat moet, is afhankelijk van het programma dat je op je tablet gebruikt. Als er kopjes boven de eigenschappen staan, bijvoorbeeld "Bestandsnaam", werkt het vaak als je op zo'n kopje klikt. Dan wordt gesorteerd op de inhoud van die kolom. Maar als je een ander systeem hebt, hoort daar een andere manier bij om te sorteren.

Hoe dan ook, sorteer je foto's op je tablet op naam, en je zult ze in de juiste volgorde zien.

Cryofiel
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij het kopieren van een folder wordt de inhoud gekopieerd in de volgorde van de map. Dit is meestal de creation date. Als je eerst de map aanmaakt en daarna de bestanden kopieert, is de kans groot dat je de volgorde krijgt waarin ze op dat moment op je scherm staan. Ik hoop dat het antwoord van Cryofiel al de oplossing biedt, zo niet probeer deze suggestie.