Hoe kan ik instelbare ondertiteling in een mkv bestand bakken zodat mijn tv de ondertiteling herkend?

Ik heb mkv bestanden waar de ondertiteling bij in zit. Deze ondertiteling is instelbaar en zit er dus niet ingebakken. Het probleem is dat mijn tv de instelbare ondertiteling niet herkend. Mijn tv herkend wel ingebrande ondertiteling en .srt files als ik die in dezelfde map zet.
Op internet komen steeds minder ondertitel sites door stichting Brein, mijn vraag is dus: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn ondertitels niet meer instelbaar zijn, maar ingebakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

Download en installeer 'MKVToolNix'
Download en pak 'MKVExtractGUI-2' uit.
Zoek de installatiefolder van ‘MKVToolnix’ op (gewoonlijk C:\Program Files\MKVToolNix).
Kopieer ‘MKVExtractGUI2.exe’ in de ‘MKVToolNix’ installatie folder.

Open ‘MKVExtractGUI2.exe’.

Selecteer ‘Input File’.
Selecteer ‘Output Dir” (normaal is de 'Output Dir' hetzelfde als de ‘Input File’ folder).
Selecteer het ondertitel Track # (gewoonlijk Track 3).
Klik 'Extract'

Voor plaatjes zie bron hier beneden.
Tip: Een standalone mediaspeler is meestal beter dan diegene die in de TV ingebouwd is. Als je die eenmaal hebt voor +/- €100.- hoef je niets meer te converteren. Beeld kan ook nog eens beter zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Om de losse srt vervolgens in de mkv te bakken moet de film opnieuw gecode worden. Dit is een landurig process en kan -afhankelijk van je CPU- zo maar 12uur(!) duren. Ik heb dit zelf daarom nooit gedaan. Door het de-coden aen re-coden gaat de kwaliteit naar beneden.

Het kan waarschijnlijk met meGUI. Voor hoe, zie bron.

Toegevoegd na 12 minuten:
Om de losse srt vervolgens in de mkv te bakken moet de film opnieuw gecode worden. Dit is een landurig process en kan -afhankelijk van je CPU- zo maar 12uur(!) duren. Ik heb dit zelf daarom nooit gedaan. Door het de-coden aen re-coden gaat de kwaliteit naar beneden.

Het kan waarschijnlijk met meGUI. Voor hoe, zie bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zie dat de tool FFmpeg dit kan. Hoe precies zul je zelf uit moeten zoeken, deze tool is een soort 3000-delig zakmessen onder de video tools...