In feite kun je niet alleen vanaf je iPad ongewenste mails (spam of mensen die je lastig vallen of waar je simpelweg geen e-mail van wilt ontvangen) blokkeren.

Een e-mail-dienst bevindt zich op een server. Je moet ongewenste e-mails doorgeven aan die server.

Helaas kan dat niet via de mail-app op de iPad van Apple.

Wel kunnen sommige directe apps van e-mail providers knoppen bevatten waarmee je bepaalde mails of mailadressen als ongewenst kunt bestempelen. Een goed voorbeeld is de Gmail app. Daarbinnen kun je direct aan je Gmail account (op de server) doorgeven dat het om ongewenste e-mails gaat.

Daarna zal de provider deze e-mails in je Spam-map plaatsen in plaats van je inbox.

Wil je perse e-mails weigeren van sommige mensen. Dan dien je in te loggen op een computer bij je e-mail omgeving (via een browser). Daar biedt de mailprovider je vaak wel de optie om mails aan te vinken als ongewenst.