Hoe laat ik mijn WIFI weer werken? (Laptop)

Goedenavond,
Ik heb al een paar maanden problemen op mijn Dell mini laptop met windows 7. Van de één op de andere dag doet mijn WIFI het niet. Hij geeft ook aan dat de wifi niet beschikbaar is en vind ook geen enkele Verbinding hier in de buurt. Ik heb op probleem oplossen gedrukt maar hiermee geeft hij aan dat ik een ethernetkabel moet aansluiten. Maar die kabel kan niet in mijn laptop. De WIFI staat ook ingeschakeld (dus niet dat hij uitgeschakeld is en hem daarom niet vind). Iemand een oplossing?

Weet jij het antwoord?

/2500

De router opnieuw opstarten wil nog wel eens lukken. Dan ook je pc via systeem herstel een eind terug zetten dus herstellen naar een punt 2 mnd geleden.

Je hebt twee mogelijkheden. Hardware of softwarematig problemen Software is vaak de driver of de bijbehorende configuratie die problemen geeft Verwijder in apparaatbeheer de benodigde drivers en laat deze opnieuw door het systeem detecteren en installeren. M.a.w verwijderen en opnieuw opstarten. Alvorens dit te doen, wel eerst even de drivers opzoeken bij de fabrikant. Mocht windows hem niet detecteren dan dien je handmatig de drivers te installeren. Hardware...... In jouw laptopje/netbook zit een klein netwerkkaartje Bij de een zit deze als een chip op het moederbord, bij de ander als een kleine insteekmodule. Soms wil die laatste wel een los komen te zitten, maar dan wordt deze niet meer herkend. Maar het wil ook wel eens voorkomen dat de antennelint is losgeschoten door vallen of stoten. Om beide mogelijkheden te onderzoeken moet je binnenin gaan kijken. Durf je dat niet, dan kan je altijd nog het apparaat aanbieden bij een computerboer of een ander deskundige. Anders zou je moeten of kunnen gaan kijken naar een wifi-usb stickje.

Een van de functie toetsen (FN + F2 meestal bij Dell) is om hardwarematig Wifi uit te zetten. Druk daar eens op, kijk of Wifi dan aan staat en zo niet, druk er dan weer op. Het kan zijn dat je deze per ongeluk hebt ingedrukt en zo het hebt uitgezet. So wie so kan het uitzetten en weer aanzetten ook al de oplossing zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100