Hoe laat ik mijn WIFI weer werken? (Laptop)

Goedenavond,
Ik heb al een paar maanden problemen op mijn Dell mini laptop met windows 7. Van de één op de andere dag doet mijn WIFI het niet. Hij geeft ook aan dat de wifi niet beschikbaar is en vind ook geen enkele Verbinding hier in de buurt. Ik heb op probleem oplossen gedrukt maar hiermee geeft hij aan dat ik een ethernetkabel moet aansluiten. Maar die kabel kan niet in mijn laptop. De WIFI staat ook ingeschakeld (dus niet dat hij uitgeschakeld is en hem daarom niet vind). Iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Modem uit- en aanzetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt niet aan onze internet verbinding, heb namelijk gewoon wifi op mijn computer/ mobiel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dan kan het probleem hem toch nog in je router liggen.
Je kan die even aan en uit zetten zonder enig probleem. Maar om even snel kort te sluiten of dat wel het probleem is kan je even het volgende proberen. Als je een smart telefoon hebt (met Android, IOS, Ubuntu, windows mobile ETC om even het eea. te noemen) zit daar een optie op met de naam ''persoonlijke hotspot''. Als je hier op klikt kun je de naam hier van zien en een wachtwoord instellen. Als je deze functie dan aan zet heb je een wifi netwerk. Als je dan op je pc gaat zoeken naar een wifi netwerk zou je je telefoon moeten zien (hier kom ik straks nog ff op terug) als je dan met je telefoon kan verbinden weet je dat je probleem hem in de wifi apparatuur zit. Maar als ik zo kijk naar de foto die je laat zien denk ik dat het probleem hem in je pc zit. Want normaal geeft je pc aan dat er draadloze netwerken beschikbaar zijn. Nu weet ik niet hoe goed je met computers bent maar, je lijkt me niet vergenoeg om met drivers en/of netwerkkaarten in je pc te gaan rotzooien (niet lullig bedoel hor) Kortom sluit even middels je telefoon kort dat het probleem hem niet in je router ligt. En ga daarna naar een computer speciaalzaak. Denk daar bij bijvoorbeeld aan de Mycom. (Als het probleem hem in de software van je pc zit ben je rond de 20 tot 40 euro kwijt en anders zit je rond de 50 euro. Ik heb het hier dan over de drivers. Als er nog meer problemen met je pc zijn kan de prijs hoger uit vallen maar dat wordt dan altijd met je besproken!) GrtZ..

Antwoorden (3)

De router opnieuw opstarten wil nog wel eens lukken. Dan ook je pc via systeem herstel een eind terug zetten dus herstellen naar een punt 2 mnd geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt twee mogelijkheden.
Hardware of softwarematig problemen

Software is vaak de driver of de bijbehorende configuratie die problemen geeft

Verwijder in apparaatbeheer de benodigde drivers en laat deze opnieuw door het systeem detecteren en installeren.
M.a.w verwijderen en opnieuw opstarten.
Alvorens dit te doen, wel eerst even de drivers opzoeken bij de fabrikant.
Mocht windows hem niet detecteren dan dien je handmatig de drivers te installeren.

Hardware......
In jouw laptopje/netbook zit een klein netwerkkaartje
Bij de een zit deze als een chip op het moederbord, bij de ander als een kleine insteekmodule.
Soms wil die laatste wel een los komen te zitten, maar dan wordt deze niet meer herkend.
Maar het wil ook wel eens voorkomen dat de antennelint is losgeschoten door vallen of stoten.
Om beide mogelijkheden te onderzoeken moet je binnenin gaan kijken.

Durf je dat niet, dan kan je altijd nog het apparaat aanbieden bij een computerboer of een ander deskundige.

Anders zou je moeten of kunnen gaan kijken naar een wifi-usb stickje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een van de functie toetsen (FN + F2 meestal bij Dell) is om hardwarematig Wifi uit te zetten. Druk daar eens op, kijk of Wifi dan aan staat en zo niet, druk er dan weer op.
Het kan zijn dat je deze per ongeluk hebt ingedrukt en zo het hebt uitgezet. So wie so kan het uitzetten en weer aanzetten ook al de oplossing zijn.