Mijn DNS server werkt niet, wat kan het probleem zijn?

(The DNS server is not responding)

De volgende errors ontvang ik; 404, 407, 408 en 410. Allen IP gerelateerd. Het blijkt dat mijn IP adres niet geldig is, dit is natuurlijk onzin omdat de DNS server altijd normaal functioneerde op dat IP adres.

Ik heb dit al eens eerder gehad en toen weten op te lossen, maar de oplossing werkte ditmaal niet. Ik heb zelf geprobeerd om een geheel nieuw domain aan te maken op een andere vlan en nu geeft hij onmiddellijk na de installaties al de bovengenoemde errors. Port 53 is gewoon open en wordt geforward naar mijn server, dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan ook gewoon mijn hosts pingen, nslookup werkt ook gewoon en ik kan zelfs werkstations toevoegen aan mijn domain, maar verbinding met het internet is niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige dat mij bekend is, is dat de 'server' zich bij de provider bevindt. Misschien een idee om daarmee contact op te nemen.

Antwoorden (1)

Bekijk eens waarvoor de error-codes staan. Neem eens een kijkje op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTTP-statuscodes om de lijst met errors door te nemen.