Hoe kan ik in Excel de einddatum van een contract uitrekenen?

Ik heb een uitgebreid Exceldocument bij, waarin ik alle contracten die ik heb met mijn klanten in bijhoud. Nu heb ik in cel A2 een volledige begindatum staan en in cel B2 een absoluut getal, met daarin het aantal maanden. Nu wil ik in cel C3 uitrekenen hoe lang het contract duurt. Eigenlijk dus cel A2 (ingangsdatum) + (aantal maanden).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleine toevoeging: In cel B2 staat hoeveel maanden het contract duurt, bijvoorbeeld 1 of 2 maanden (absoluut getal). In cel C3 moet dus de einddatum van het contract komen te staan.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Typ eens in Cel C2: =Zelfde.dag(A2;B2)

Antwoorden (1)

Je gebruik een combinatie van DATE (om een datum te bepalen) met de functie YEAR, MONTH en DAY, bv. als volgt:

Stel in het veld A2 staat de datum en in het veld B2 het aantal maanden, dan wordt de formule in C3: =DATE(YEAR(+A2);MONTH(+A2)+B2;DAY(+A2))

succes!