kan ik pdf in kleuren omzetten in zwart-wit?

ik heb een te groot bestand om te verzenden via e-mail. volgens mij ligt dat aan het feit dat er kleurenplaatjes in zitten. kan ik die omzetten in zwart-wit? helpt dat? wat kan ik nog meer doen? de kwaliteit hoeft niet hoog te blijven voor de ontvanger.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan eventueel ook verzenden via bijv wetransfer.com is een speciale service voor dat soort dingen.

Het beste antwoord

Je kunt gratis een PDF printer driver downloaden (ik raad je PDF995 aan). Deze installeer je, en zul je op je computer zien als printer. De uitvoer is echter niet papier, maar een PDF bestand.
Open dus je gekleurde PDF, 'print' deze met je PDF printer in zwart wit, en viola.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet de vraag. Hij vraagt hoe je een pdf in kleur kan omzetten in een pdf in zwart-wit en of dat de oplossing is om minder groot bestand te krijgen. Op beide geef je geen antwoord. Met de tool die jij adviseert kun je ook niet pdf bestanden omzetten in word oid om ze vervolgens opnieuw in pdf te converteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eerdere antwoord beantwoordt WEL de vraag. Met deze tool kun je een PDF kleur omzetten naar PDF zwart wit, en verkleinen in grootte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zet dat dan de volgende keer is je antwoord, want deze reactie is eigenlijk het antwoord. Het originele antwoord las ik in ieder geval niet zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat had ik ook bijgezet: "Open je gekleurde PDF"...
Goed lezen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij ook goed lezen, want je geeft slechts op 1 van de 3 vragen antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gewoon geen goed antwoord op de vraag, die geef je pas nadat er wat van gezegd wordt en ook dan is het nog niet compleet. Het probleem van de vraagsteller zit er vooral in dat het bestand te groot is om per email te verzenden. Dat is ook op andere wijze op te lossen en daarvoor heb ik 3 dagen geleden een bijdrage via de reacties gegeven op de vraag. Als je goed had gekeken had je dat gezien. Voel je verder niet aangevallen, zo is het niet bedoeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn eerste antwoord gaf een prima oplossing. Met die tool wordt het pdf-bestand omgezet naar z/w én wordt het kleiner gemaakt; precies wat de vrager zocht.

Andere antwoorden (1)

Om dat te kunnen doen heb je een programma nodig dat pdf kan bewerken; bijvoorbeeld acrobat ( niet acrobat reader). Hiermee kan je de kleuren tot in detail regelen. Het probleem zit echter waarschijnlijk niet in de kleuren maar in de manier waarop het pdf is gemaakt. Dit kan in allerlei kwaliteiten ( en dus groottes) Zo kan een simpele lijntekening een bestand worden van 10Mb.
Omdat een dergelijk programma niet voor iedereen bereikbar/beschikbaar is, is het in jouw geval wellicht handiger om het bestand met hightail (voorheen yousendit) te versturen.