Is er een snelkoppeling voor M$ Word om het laatste fout getypte woord automatisch te verbeteren in de meest voor de hand liggende verbetering?

$Suikerbeessie,
Ik bedoel, als Word een woord heeft foutgerekend, dan staat er zo'n rood lijntje onder.

Als je dat wilt verbeteren, dan moet je met je muis erop gaan staan rechtsklikken en dan het goede woord kiezen.

Maar kan dat niet simpeler?
Bijv. met een sneltoets?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

je kunt ook 'automatisch verbeteren' aanklikken. dan verandert word automatisch een foutgeschreven woord in het goede (wat jij aan hebt gegeven) je kunt bijvoorbeeld instellen dat wanneer je 'neit' typt, word dit automatisch verandert in 'niet'. dit kan alleen niet wanneer er spaties tussen staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit werkt alleen met neit, en nog wat andere woorden. Maar hoe/waar stel ik dan in dat hij dit met elk "fout" woord doet? Ik weet dat het automatisch verbeteren in de Engelse word wel veel toegepast wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit kun je per fout geschreven woord instellen. ik heb net nog even in woord gekeken en het heet autocorrectie. wanneer een woord fout geschreven is en er staat zo'n rood lijntje onder, dan klik je hier met je rechtermuisknop op en dan kies je 'autocorrectie' en dan het woord wat je bedoelde. wanneer je weer dezelfde fout maakt, verbetert word het vanzelf.
persoonlijk vind ik dit niet zo handig. word verandert dan zelf mijn 'fouten' maar soms bedoelde ik wat anders dan waar word het in veranderde. omdat het woord dan wel goed geschreven is, komt er geen rood lijntje meer onder waardoor je dit snel over het hoofd kan zien wat natuurlijk slordig staat.

Andere antwoorden (2)

Nee.
Woorden die per ongelijk met een spatie worden getypt kan deze zien als twee afzonderlijke goede woorden.
Woorden als bij en bei worden als correct gezien.

Ieder spellingcontroleprogramma blijkt niet meer te zijn dan een hulpmiddel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad is de snelste manier om het woord te verbeteren erop rechtsklikken en het juiste woord te kiezen. Een snellere manier is er helaas niet binnen Word.