hoe maak je een m met een enkele punt erop ?

voor dieselmotoren wordt het brandstofverbruik uitgedrukt in kg/s hiervoor wordt een m met enkele punt erop gebruikt.

Hoe kan ik deze maken in Word danwel Powerpoint ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
5.9K
jc54
10 jaar geleden
Volens mij heb je het hier niet over dieselmotoren in het algemeen, maar over een specifiek type dieselmotoren, nl. de scheepsdiesel-motoren, of een stationaire motoren.
Bij auto's wordt het brandstofverbruik uitgedrukt in liters (of kilogrammen) per afgelegde weg en niet per tijdseenheid.
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt een aangepast lettertype aanmaken met een gratis fonteditor. Gebruik hiervoor als basis je meest gebruikte font, en verander een weinig gebruikt teken in m-met-de-stip. http://mashable.com/2011/11/17/free-font-creation-tools/
Reddie
10 jaar geleden
@jc54, in wetenschap en techniek wordt de m met punt wel degelijk gebruikt. Dat is de afgeleide van m naar de tijd, ofwel kg/s

Het beste antwoord

Daar is geen sneltoets voor, maar als het goed is hoor je een m met een punt erop te krijgen door 1E41 te typen en daarna op ALT+X te drukken. Dit werkt bij mij alleen in Word, niet in Powerpoint, dus dat is een kwestie van kopiëren en plakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het symbool tekenen in paint of een ander grafisch programma en dan als afbeelding invoegen ,het door jou beschreven symbool kan ik zo snel niet vinden op internet anders kun je daar een teken voor downloaden opslaan als een afbeelding en die weer invoegen.