Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn Recovery-map die op een FAT32 partitie staat, dus de herselsoftware van Vista, op start-cd's branden

Deze map is 5,4 GB groot en staat op een Logische FAT32-partitie op mijn Vista PC. Ik wil deze map op cd's branden om zo mijn Vista computer te herinstalleren. Hoe moet ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je zou van die partitie een image kunnen maken (Acronis, Ghost, Drive Image en nog legio tools) en dat image (die images) op CD/DVD zetten. Afhankelijk hoeveel data op die 5,4 GB partitie staat, past dit op 1 DVD. Voor CD-images moet je de images niet groter dan 800MB maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit er geen recovery software in de huidige vista
die leid je door het proces heen.
Maar begrijp ik goed dat je er een andere pc mee wilt installeren?
Als het niet hetzelde type zal dat denk ik niet lukken.
(Lees meer...)
capthavoc
14 jaar geleden
Je kan toch vanaf die Recovery map Vista opnieuw installeren, dat is het makkelijkst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je handleiding erbij en kijk daar in hoe de fabrikant van je pc vind dat jij het moet doen.... dit geeft meestal de minste problemen.

Ook vind je vaak bij het opstarten een functie om je systeem te herstellen, dit laad een installatie programma waarmee je vista kan herstellen vanuit de herstel partitie, alles word dan wel weer helemaal naar fabrieksinstellingen hersteld, maak dus backups van al je belangrijke bestanden op je C en D schijven.

Wil je graag een copie maken van je huidige installatie om die later opnieuw te installeren dan raad ik je clonezilla aan, dit is geheel gratis en super goed, een keer de handleiding lezen en je snapt alles meteen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding