Gaat een Cloud Email Bulk service zoals Mailjet of Sendgrid over je eigen SMTP?

Ik ben opzoek naar een tool/dienst waarmee ik grote hoeveelheden mail kan verzenden zonder dat het over mijn eigen server gaat. Mijn ogen zijn gevallen op Mailjet en Sendgrid. Alleen kan nergens op de website vinden of de e-mails verzonden worden over jouw eigen server, want dit is niet de bedoeling.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het voordeel van een Mailjet, Sendgrid, Amazon SES of Mandrill (die laatste gebruik ik zelf) is dat je juist niet je eigen SMTP server gebruikt. In plaats daarvan verstuur je al je email via hun SMTP servers, die uitgerust zijn met de beste technieken om er voor te zorgen dat zo goed als alle email bij de ontvanger arriveert zodat jij je niet druk hoeft te maken over blokkades van IP addressen etc.