Mijn pc is opeens heel traag, hoe kan dit?

Hoi, ik heb een Samsung laptop. Eerst werkte hij naar behoren. Nadat ik AVG TuneUp had gedownload en alles gedaan had (1 klik onderhoud, schijf opruimen enz.). Had ik ook ergens geklikt dat hij de C: schijf mocht opruimen. Toen ik mijn pc opnieuw opstartte ging hij inderdaad de C: controleren. Alleen bleef hij bij 13% hangen. Na een paar uur deed ik mijn laptop weer uit en probeerde naar een uur nog een keer. Er gebeurde weer het zelfde. Bij de derde keer zij mijn laptop dat hij niet correct was afgesloten en hij opende Windows 8.1 daarna zonder dit proces af te maken. Nu heb ik het probleem dat hij wel snel opstart en de programma's snel laadt. Alleen dat als ik typ ik alles pas na een paar seconde op het beeld zie verschijnen en dat het bijna per 10 tekens komt. Ik heb net nog mijn virusscanner gedaan (Norton) en bij de snelle scan vond ze niks. De uitgebreide is nog bezig.
Wie weet raadt?
MaartenvL
PS: In de afbeelding vind je wat ik had gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Er is blijkbaar iets mis gegaan bij de opruim en schoon actie. Probeer je PC terug te zetten naar een vorige situatie met systeemherstel.

Toegevoegd na 5 minuten:
AVG PC Tuneup wordt in het algemeen wat minder goed beoordeeld door gebruikers dan het bekende CCleaner. Nu ook jij een minder goede ervaring hebt met dit programma, kun je dit beter verwijderen van je PC en voortaan CCleaner gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is nu bezig met systeemherstel. Hopelijk lukt het!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Het werkte!

Andere antwoorden (1)

Ik heb een zelfde probleem gehad. De vertraging komt doordat TuneUp nog steeds in stilte met je C-drive bezig is.

Ik heb het zo opgelost:
Start Taakbeheer: met CTRL+ALT+DEL roep je een menu op, met daarin een link naar Taakbeheer.
Op het tabblad 'Details' vind je het procesvenster.
Daar ergens zie je AVG-processen staan (ik gebruik TuneUp 2012, dus ik weet niet precies hoe het bij AVG nu heet).
Schakel deze allemaal uit.
Start de computer opnieuw op.
Als het goed is, is de rust weergekeerd.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, ik ben nu al bezig met systeemherstel? Kan dat geen kwaad?
SimonV
10 jaar geleden
Nee, hoor. Baat het niet, het schaadt ook niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, bedankt voor het antwoord. Als ik het systeemherstel nog niet had uitgevoerd was jij het beste antwoord geweest! Alleen nu moet de eer (helaas voor jou) toch naar Reizen. Door zijn antwoord is het probleem namelijk ook verholpen.
Bedankt! +1