Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik van een illustrator document een wordtemplate?

Ik heb een A4 in huisstijl ontworpen in illustrator, iedere keer als ik het naar word exporteer worden de letters en de afbeelding lelijk en onleesbaar. Als ik het exporteer of opsla als pdf gaat het goed, maar dan kan ik er weer geen tekst inzetten. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het is een paar jaar geleden dat ik dat ook wel gedaan heb. Was toen ook een rommeltje.
Wat te proberen is, is om het goede pdf bestand naar een Word bestand om te zetten.
Misschien geeft dat beter resultaat.
Vergt dan twee stappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb e.e.a. even voor je geprobeerd maar dit kan niet direct vanuit Illustrator. Ook Indesign kent geen exportmogelijkheid naar een Word sjabloon.
Een mogelijke oplossing zou het gebruik van Acrobat kunnen zijn. Ik neem aan dat als je Illustrator hebt je ook de beschikking over Acrobat hebt, en dan niet de reader natuurlijk.
Als je het document exporteert naar pdf, kan je via Adobe form Central van je pdf een invulbaar formulier maken. Ook kan je er dan met Acrobat tekst inzetten.
Wat dat betreft is Acrobat één van de meest onderschatte programma's uit de Adobe reeks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding