Hoe wijzig je de standaard instellingen als het gaat om documenten downloaden?

Ik heb geen word maar open office op mijn computer. Allemaal heel leuk en aardig want word documenten kun je ook openen in open office. Alleen staan de standaard instellingen van mijn computer bij downloaden op 'openen met word' ookal heb ik dit niet. Er komt geen vervangende optie alleen maar: koop nu word. Hoe kan ik de standaard instelling wijzigen naar open via open office?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
9.6K
SimonV
10 jaar geleden
Staan doc-documenten standaard gekoppeld aan Word? Zo ja, dit wijzigen...
Kijk hiervoor naar: Configuratiescherm > Standaardprogramma's
http://sevenbits.nl/howto/standaardprogrammas_bestandsassociaties_instellen.html

Antwoorden (3)

Rechter muisknop op het bestand.
Dan klik je op Openen met...
Daarna op Kies standaard programma
En selecteer dan Open Office.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Gaat dit bij downloaden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, als je eenmaal hebt aangegeven dat OpenOffice altijd het standaard programma moet zijn om .doc documenten te openen, zal het hele besturingssysteem zich hieraan houden.
SimonV
10 jaar geleden
Als ik op een bestand op internet rechtermuis-klik, zie ik geen "openen met".
Natuurlijk wel op m'n pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Het bestand moet je ook eerst op de computer hebben staan.
Er zal vast en zeker een .doc bestand op de pc staan. Die moet je dan eenmalig gebruiken om in te stellen. Of je download het bestand, gaat naar deze computer en zoekt dan het bestand op. Als je het hebt gevonden volg je de stappen in mijn antwoord.
SimonV
10 jaar geleden
De vraag ging over documenten downloaden. Dus wellicht moet je je antwoord aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw kennis is extreem laag Simon. Dit is een makkelijke manier. Als je dit niet eens lukt moet je misschien nadenken om internet af te schaffen.
SimonV
10 jaar geleden
Heeft niets met kennis te maken. Je antwoord zou aangevuld moeten worden met je eigen tekst:
"Download het bestand, ga naar deze computer en zoek dan het bestand op.
Als je het hebt gevonden volg je de stappen in mijn antwoord." Dan heb je inderdaad een makkelijke manier aangegeven!
SimonV
10 jaar geleden
Ach, laat ook maar, 't is waarschijnlijk ook zo wel duidelijk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan de redenering van SimonV wel volgen. Het is niet omdat je windows wijsmaakt met welke software hij een bepaald bestand moet openen dat je browser dit zomaar overneemt. Vaak zijn de instellingen van de browser dan weer specifiek en soms heel beperkt.
Ga naar Configuratiescherm > Standaardprogramma’s
Kies: een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.
Daar zie je extensies doc en docx staan.
Kies “Ander programma” om Open Office hieraan te koppelen.
SimonV
10 jaar geleden
Zoals in mijn reactie op het antwoord van twigg luistert de browser waar je het bestand mee download niet altijd naar wat windows te vertellen heeft over de software om deze bestanden mee te openen.

Dit in de browser zelf aanpassen is afhankelijk van de mogelijkheden van de gebruikte browser die soms erg beperkt zijn.

Vaak lukt dit niet (volledig) en dan heb je 2 opties:

1. Een andere browser gebruiken.
2. Het bestand tijdelijk opslaan en openen vanuit de windows verkenner waardoor het wel volgens de gekozen instelllingen wordt geopend.