Hoe wijzig je de standaard instellingen als het gaat om documenten downloaden?

Ik heb geen word maar open office op mijn computer. Allemaal heel leuk en aardig want word documenten kun je ook openen in open office. Alleen staan de standaard instellingen van mijn computer bij downloaden op 'openen met word' ookal heb ik dit niet. Er komt geen vervangende optie alleen maar: koop nu word. Hoe kan ik de standaard instelling wijzigen naar open via open office?

Weet jij het antwoord?

/2500

Rechter muisknop op het bestand. Dan klik je op Openen met... Daarna op Kies standaard programma En selecteer dan Open Office.

Ga naar Configuratiescherm > Standaardprogramma’s Kies: een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. Daar zie je extensies doc en docx staan. Kies “Ander programma” om Open Office hieraan te koppelen.

Bronnen:
http://sevenbits.nl/howto/standaardprogram...

Zoals in mijn reactie op het antwoord van twigg luistert de browser waar je het bestand mee download niet altijd naar wat windows te vertellen heeft over de software om deze bestanden mee te openen. Dit in de browser zelf aanpassen is afhankelijk van de mogelijkheden van de gebruikte browser die soms erg beperkt zijn. Vaak lukt dit niet (volledig) en dan heb je 2 opties: 1. Een andere browser gebruiken. 2. Het bestand tijdelijk opslaan en openen vanuit de windows verkenner waardoor het wel volgens de gekozen instelllingen wordt geopend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100