Kun je een groot Excel bestand afdrukken op 1 pagina?

Ik heb een groot Excel bestand van 50 x 50 cm wat ik wil (laten) afdrukken op 1 pagina.

Er is al eens een vraag gesteld over hoe je een Excel bestand op A3 formaat kun laten afdrukken, maar dat biedt geen oplossing voor dit formaat.

Als dit mogelijk is bij een (foto)winkel hoor ik dat graag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel niet dat ik het wil laten afdrukken op 1 pagina A4, maar echt in het formaat 50 x 50 cm.

Toegevoegd na 4 minuten:
En ook uitprinten en aan elkaar plakken is geen optie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.1K

Het beste antwoord

Zo'n grote afdruk kun je alleen maken op een plotter. Dat is een soort mega-printer waar rollen papier in gaan. Je kunt je bestand naar een plotservice sturen en het daar af laten drukken op een groot papier. Dat kan tot verlengd A0.

Als je vrienden hebt die iets met bouwtekeningen of kaarten doen, kun je ook vragen of die het voor je willen plotten, want die hebben vast een plotter op hun werk.

Hieronder een voorbeeldje van een plotservice, maar als je goed zoekt stikt het er van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en wat het vierkante formaat betreft: dat maakt niet uit. Als je het vraagt, snijden ze de afdruk bij tot hij precies past. Als je bij je bestelling maar aangeeft dat hij op 50x50 afgedrukt moet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dit heeft me goed geholpen. Ook het antwoord van Cryofiel vond ik goed, maar ik kan maar 1 beste kiezen.

Andere antwoorden (2)

Ik had dat probleem ook eens, en toen vroeg ik mijn vader om hulp. En die zei dat je het gewoon moest uitprinten, en dat het er altijd wel op past. Sorry als dat bij jou niet het geval is.

Is er anders niet ergens een optie: 'passend op pagina'?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil het echt afdrukken op 50x50 cm en niet op 1 pagina A4 of A3, maar daar was ik wat onduidelijk in.
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt geen printen voor vierkant papier volgens mij
Je zult gebruik moeten maken van een jpg-printer en van een fotoafdrukdienst.

Een jpg-printer is een programmaatje dat je op je computer installeert en dat net doet of het een printer is. In werkelijkheid druk het geen bestanden af, maar maakt het er een jpg-bestand (een plaatje dus) van.

Een voorbeeld is Bullzip PDF printer. Die staat, zoals de naam aangeeft, standaard ingesteld op PDF. Je kunt dus iets op deze printer afdrukken, en het resultaat is dat hij een PDF-bestand produceert.

Je kunt Bullzip PDF printer ook zo instellen dat hij geen PDF produceert, maar JPG (een plaatje). Wat je dus doet is: je stelt in Bullzip PDF printer het papierformaat in op 50x50 cm². Dan druk je vanuit Excel je bestand af. Je selecteert de Bullzip PDF Printer (dus niet je gewone printer), en zonodig vertel je (voor de zekerheid) Excel dat hij het bestand op één pagina moet afdrukken. Nu heb je een JPG-plaatje van 50x50 cm².

Dit plaatje kun je laten afdrukken alsof het een gewone foto is. HEMA drukt foto's af tot 100x150 cm², ProFotoNet zelfs tot 76x400 cm², dus jouw 50x50 cm² is een eitje. Waarschijnlijk zijn er nog meer fotoafdrukdiensten die jouw formaat aankunnen, maar daar kun je zelf wel achterkomen.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat een fotoprintservice wel duurder is dan een plotservice, omdat je daar niet op gewoon papier kunt laten drukken, of wel?
Cryofiel
10 jaar geleden
Voor de meeste fotodiensten heb je gelijk. Zo'n plotservice kende ik nog niet.