Waarom worden video op mijn PC (vooral Youtube videos) net iets te langzaam en TikTak afgespeeld?

Ik kan zelfde video's op de Android Tablet probleemloos zien maar op de PC worden ze net te langzaam weergegeven!!?

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb een internetverbinding van +30MB,mijn PC is een packard bell IMedia en videokaart NVIDIA GForce7050/NVIDIA nForce620i en die word automatisch up to date gehouden en videos zoals nieuwe TV serie en korte film die via youtube onlijn te zijn van hoog qualiteit die kan ik op mijn tablet zonder problem kijken zalfs als ik ze op de PC eerst downloaden kan ik daarna moeiteloos afspelen,
maar als ik ze gewoon onlijn wil kijken dan zijn ze tikje te langzaam
( zo als https://www.youtube.com/watch?v=gSCwtAM4b3Y)
dat gaat dus niet over alle videos van youtube maar sommige,
verder ik ben zeer tevreden over PC hij werkt helemaal naar behoren.

10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het zou kunnen zijn dat je voor de videokaart van je pc geen of geen goede drivers hebt geïnstalleerd. Het is dus hierbij een kwestie van kijken wat voor videokaart je hebt, naar de website van de fabrikant gaan en de nieuwste drivers downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er van uitgaande dat het niet aan een te trage internetverbinding ligt zou de pc zelf de bottleneck kunnen zijn. Een iet wat oudere pc kan al moeite hebben met het afspelen van youtubefilmpjes. Oftewel omdat de videokaart daarvoor ontoereikend is of als deze hulp nodig heeft van de cpu omdat deze te zwak is.

Het zou dus zomaar kunnen dat de kwaliteit van de filmpjes te hoog gegrepen is voor je hardware en dat je zelf een lagere resolutie moet aanklikken.

Een andere mogelijkheid is dat je pc de youtubefilmpjes wel aan kan maar dat er onvoldoende resources overblijven. Oftewel: het zou kunnen dat je pc vervuild is met tal van overbodige software en er eens een opruimactie dient plaats te vinden, vergeet niet dat sommige software die je nodig hebt zichzelf al bij het opstarten van het systeem kan starten en dat dit dan weer niet per se nodig is. Maar het zou ook kunnen dat het systeem geïnfecteerd is met malware en dat de prestaties hieronder lijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
koraal19
10 jaar geleden
ik heb net extra uitleg geplaats
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die internetverbinding van +30MB is dat in theorie of in praktijk? Doe eens een snelheidstest om te zien of er zeker niets roet in het eten gooit. zoals een slechte kabel, een slecht draadloos signaal of een foutje bij je provider
koraal19
10 jaar geleden
Dat is gebleken uit de test ,theoretisch is dat 50MB