Waarom krijg ik zwart beeld vanuit windows moviemaker?

Alle filmpjes ingevoerd, overgangen gemaakt, alles klaar maar na opslaan als film naar wat voor mogelijkheid ook altijd alleen geluid en een zwart beeld! Wat doe ik fout??
Voor de zekerheid ook andere projecten gemaakt met foto's e.d. maar telkens hetzelfde resultaat...

Toegevoegd na 38 minuten:
Mijn Moviemaker-versie is de laatste die te downloaden is (versie 2012, build 16.4.3508.0205). Ik heb Windows 7. In Moviemaker ziet alles er prachtig uit, het probleem doet zich pas voor na opslaan/exporteren. MP4 of WMV geeft geen verschil.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
probeer AVID media compozer eens.
Kost een hoop, maar is veel goedkoper te verkrijgen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Miss is het een te oude versie..

Antwoorden (2)

Ik ben dit 'probleem' zelf ook meerdere keren tegengekomen. Oplossing: wacht tot de filmpjes die je importeert helemaal geladen zijn, dit kan -vooral bij wat gedateerde computers- een tijdje duren. Je hoort waarschijnlijk wel audio, maar ziet geen beeld. Geduld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@AmazingEddy: In Moviemaker gaat alles goed, de filmpjes laden vlot en als ik het eindresultaat afspeel ziet het er prima uit. Het probleem komt pas daarna: ik wil het resultaat opslaan, daar doet hij uiteraard een tijdje over en als ik dan het filmpje wil afspelen is het beeld zwart. Dus niet het importeren maar het exporteren is het probleem. Heb verschillende manieren van opslaan en verschillende players geprobeerd maar resultaat blijft zwart. Begin een beetje wanhopig te worden eigenlijk :-(
versie je video codecs eens, probeer (gratis) k-lite of xp codec pack

Toegevoegd na 24 seconden:
ververs je video codecs eens, probeer (gratis) k-lite of xp codec pack
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geprobeerd Tuinman maar ook via die player zwart beeld en alleen geluid... :-(
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vaak heeft het te maken met je hardware acceleratie, probeer dat is aan of uit te zetten in wmp.. jeh ebt het al getest met windows media player classic of vlc player?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yep, beide. Ook al opgeslagen als MP4 en als WMV, voor DVD, voor computer, voor Android, noem maar op. Alle mogelijkheden die Moviemaker biedt uitgeprobeerd. Heb iemand gehoord over opslaan als AVI maar dat kan ik nergens doen, alleen MP4 of WMV... Misschien is dat een mogelijkheid? Als jij weet hoe ik dat moet doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, de tumbnail in verkenner is ook zwart, in tegenstelling tot alle andere filmpjes die ik op m'n computer heb staan...