hoe installeer ik windows 8?

Ik wil windows 8 installeren op een desktop. Ik vertrek van een geformateerde harde schijf en beschik over een dvd met windows 8. Bij het starten van de pc met de dvd in de dvdrom krijg ik de melding: NTLDR ontbreekt. Druk CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten. Ik doe dat en druk op f12 en kom in het bootmenu. Daar kies ik opstarten vanop dvdrom. Er gebeurt een tijdje niets en dan krijg ik weer de melding van hierboven. Kan iemand mij richtlijnen geven? Ik probeerde al met een andere dvd rom doch kreeg hetzelfde resultaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

als je een upgrade versie van windows 8 hebt zal je eerst een andere windows moeten installeren. vervolgens kan je dan tijdens de installatie de harde schijf alsnog formatteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo simpel is het niet hoor. Toch bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou, je zegt dat je begint met een lege harde schijf. Dat betekent dat je alleen WIndows kunt installeren met een volledige versie. Een upgrade gaat niet werken want die vereist een bestaande windows installatie. Ik weet niet welke uitvoering van Windows 8 je hebt, maar als je een upgrade versie hebt, zal je het volgende moeten doen: 1. Installeer een Windows vanaf een volledige versie. Mag ook een illegale versie zijn, is toch alleen maar om een legale te kunnen installeren. 2. Heb je dit gedaan kun je beginnen met Windows 8 installeren. In de setup kan je de schijf waar je net een windows op hebt gezet formatteren en alsnog met een schone lei beginnnen met Windows 8.
Je zult de bios van de pc in moeten met kort indrukken van de DEL of F2 of F10 toets tijdens de opstart. En zo kom je dan in het bios menu waar je even de opstartvolgorde moet wijzigen.
En daar zal je in de opstart het DVD station als first boot moeten instellen. Daardoor gaat de pc als eerste zoeken op het DVD station en gaat daar van opstarten. Waarschijnlijk staat bij jouw pc de HD als first boot, dus dit moet je tijdelijk even omzetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was het maar zo simpel. Heb dat allemaal gedaan en geprobeerd. Toch bedankt.