Dat kan. Het is echter geen functie van Word, maar van Windows. Je zult een favoriete map ook tegenkomen in de Open- of Opslaan-dialoog van andere programma's.

Wanneer het erom gaat om 1 specifieke map als standaardlocatie voor opslaan in te stellen, kun je dat doen via de 'Opties voor Word'. Deze knop zie je onder de bestandenlijst wanneer je op de Officeknop klikt.
- Klik in de lijst links op 'Opslaan'
- In het venster rechts, kun je in het vak 'Standaardbestandslocatie' bladeren naar de gewenste map.

Nadeel hiervan is, dat je hier alleen terechtkomt wanneer je voor het openen van een bestand nog niet naar een andere map hebt gebladerd en bij het opslaan van een nieuw bestand.

Een alternatief is onderstaande:

- Ga in Word naar de Officeknop en kies voor 'Openen'. Het verkennervenster verschijnt.
- Blader tot in de map die je als favoriet wilt instellen.
- Klik met de rechter muisknop op 'Favorieten' in het navigatievenster links.
- Klik op de optie 'Huidige locatie aan Favorieten toevoegen'

De favoriete map is nu binnen 1 of 2 klikken te openen vanuit het navigatievenster.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
uitvoerig en verschillende oplossingen! prima antwoord!!

Andere antwoorden (1)

Wel andersom door op je desktop links naar vaak gebruikte documenten te zetten. Dan kun je rechtstreeks naar je favoriete documenten. Je kunt in de verkenner met de rechtermuis een snelkoppeling maken. Die verplaats je dan naar je desktop. Ik sloop het woord "snelkoppeling" er meestal vanaf.