Wat is de makkelijkste Nederlands software om een ebook te maken?

Ik ben echt een dummie, maar wil wel graag een e book maken.
Welke software ( liefst Nederlands ) is dan voor mij de beste?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het makkelijkste is om in Microsoft Word jouw tekst te typen en hier een PDF van te maken. Eventueel kun je ook een online uitgever jouw tekst aanleveren en die jouw boek laten opmaken. Nadeel van Word is dat je tijdsverlies hebt op het moment dat je de opmaak (plaatjes enz.) goed wilt doen.

Wil je het toch professioneler doen, doe het dan met Adobe InDesign. Dit werkt iets lastiger dan Word (maar komt wel qua functies erg overeen met Word). Je kunt dan wel makkelijk plaatjes toevoegen zonder dat tekst of plaatje nog verspringt. InDesign kan tijdswinst opleveren als je de basis van het programma kent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp dat ik dan eerst Adobe InDesign moet downloaden op mijn PC. Is dit Nederlands?
Maar bestaat er ook een Nederlandse software die kant en klare sjablonen heeft voor diverse E books. Het hoeft geen gratis software te zijn. Ik wil hem best kopen, als het maar Nederlands is.
imruben
10 jaar geleden
De trial van Indesign is gratis voor 30 dagen (ook Nederlands), de normale versie is wel duur (bron; http://www.adobe.com/nl/products/indesign/buying-guide.html), ik gebruik het het grafisch, maar als je alleen tekst verwerkt zou ik simpelere software adviseren.
Als je een mac computer hebt kan dit via Ibooks author die je kan downloaden via de appstore