Hoe kun je in Excel (2007) een geboortedatum koppelen aan een leeftijdscategorie?

Ik heb in een document een kolom met geboortedata van mensen, en in een andere kolom de leeftijdscategorie waar ze bijgevolg bijhoren. Is er een manier om te zorgen dat als ik de geboortedatum invoer, hun leeftijdscategorie automatisch wordt ingevuld?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.4K

Antwoorden (1)

Zie afbeelding
formule in cel G12 =ALS(MAAND(NU())>MAAND(F12);JAAR(NU())-JAAR(F12); ALS(EN(MAAND(NU())=MAAND(F12);DAG(NU())>=DAG(F12));JAAR(NU())-JAAR(F12);(JAAR(NU())-JAAR(F12))-1))
met dank aan http://www.fontstuff.com/excel/exltut01.htm
formule in cel H12 =VERT.ZOEKEN(G12;$B$3:$C$9;2)

Al de rest zijn ingevulde waarden

Je kunt de kolom met de leeftijd verbergen,
of de formule voor de leeftijd in cel H12 steken
H12 = VERT.ZOEKEN(ALS(MAAND(NU())>MAAND(F12);JAAR(NU())-JAAR(F12); ALS(EN(MAAND(NU())=MAAND(F12);DAG(NU())>=DAG(F12));JAAR(NU())-JAAR(F12);(JAAR(NU())-JAAR(F12))-1));$B$3:$C$9;2)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het is echter nog een beetje anders wat ik zoek..
Met leeftijdsvategorieën bedoel ik categorieën van in sport, zoals junioren, cadetten, senioren, ...
Ik wil dus bijvoorbeeld hebben dat als er als geboortedatum bij iemand 1992 staat, er bij leeftijdscategorie automatisch 'senioren' ingevuld wordt..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok kun je verder verduidelijken wat je precies wilt ? Geef eens een lijstje met de categorieën en de bijhoordende leeftijden ?