Wat is de gemakkelijkste manier op Windows Media Speler leeg te maken?

Ik wil met een schone lei beginnen in Windows Media Speler. Maar het lukt me niet om de mediabibliotheek op te schonen.

Ik heb twee redenen waarvoor ik dit wil doen. De schijf waar mijn mp3's op stonden is kapot, dus alle verwijzingen kloppen niet meer, waardoor WMP wel eens blijft hangen. En verder gaat er iets mis als ik mijn mp3-speler wil synchroniseren. WMP wil steeds alles wat ik ooit erop heb gezet synchroniseren, terwijl ik alleen nieuwe nummers wil kiezen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb zelfs geprobeerd WMP te deïnstalleren, maar ook dat lukt me niet. Ik heb Vista en kan via het configuratiescherm alleen programma's verwijderen die ik na de installatie van Vista heb toegevoegd.

Is het een oplossing om WMP de deïnstalleren en daarna weer te herinstalleren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.9K

Het beste antwoord

Ga naar deze map en verwijder alles je media player bibliotheek is dan leeg

eigen naam is je account naam

C:\Documents and Settings\Eigen Naam \Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player

Toegevoegd na 4 minuten:
CurrentDatabase_360 = je media player bibliotheek file
dus die kun je verwijderen

Toegevoegd na 6 minuten:
mog je de map niet hebben zoek dan CurrentDatabase_360 op en verwijder die uit die map waar hij dan in staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! De link was iets anders, maar ik had het gevonden. Gek genoeg was er toch nog één afspeellijst overgebleven in WMP. Deze heb ik maar even handmatig vanuit WMP verwijderd. Ik blijf wel een probleem hebben met synchroniseren. WMP wil steeds alles op mijn mp3-speler zetten, terwijl ik eerst altijd gewoon een paar liedjes uit mijn mediabibliotheek kon slepen naar een synchronisatielijst (bijvoorbeeld 10 liedjes of zo) en dan zette WMP alleen die 10 liedjes over op mijn speler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk even als je de media player hebt opgestart bij aan media bibliotheek toevoegen welke mappen hij moet scannen daar alle mappen verwijderen die je kan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Prima antwoord staat er al, alleen een beetje technisch misschien.
Stap 1:
Start media player en ga naar extra => opties => privacy

Daar moet je de geschiedenis en cache wissen (anders staat alles er straks weer in :-)

Sluit media player weer af.

Stap 2:
Open je zoekscherm in windows en tik de volgende zoekterm in:

currentdatabase*.*

En zoek je harde schijven af. de gevonden bestanden staan keurig in het zoekscherm. Je vind er nu minimaal 1 in een map met een naam zoals:
C:\Documents and Settings\jouwnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player

Gooi die in de prullenbak en start media player. Die maakt direct weer een nieuwe (lege) database aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de extra hulp, maar het antwoord van psmans had me al geholpen. Toch +1 voor de geboden hulp!