Hoe maak ik van een boek een PDF?

Met scannen snap ik maar dan krijg ik losse bestanden.
Dus hoe krijg ik het in 1 PDF bestand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Je zou kunnen kijken of je een elektronische versie van het boek kunt kopen. Dat kost wat geld, maar het spaart je een hoop tijd en moeite, en je hebt een keurige PDF in plaats van een rommelig zelfgemaakt iets.

Als je geen elektronische versie kunt of wilt kopen, zul je toch moeten scannen.

Veel scanners geven je de mogelijkheid meerdere pagina's te scannen en die samen in één PDF te zetten. Dat is dan de eenvoudigste oplossing.

Lukt dat niet, dan zijn er diverse gratis programma's beschikbaar waarmee je meerdere PDF's aan elkaar kunt koppelen om er één groot PDF-bestand met meerdere pagina's van te maken. Zelf gebruik ik PDFtk Builder en PDFmerge.

PDFtk Builder vind ik het meest gebruikersvriendelijk. Behalve PDF's samenvoegen kun je ook PDF's draaien, of een meerpagina-PDF splitsen in losse pagina's.

PDFmerge gaat wat soepeler om met PDF's die beveiligd zijn met een wachtwoord. Als je zelf scant zul je daar echter geen last van hebben.

Ik zou zeggen: probeer ze beide eens, en gebruik dat programma dat jij het handigste vindt om mee te werken. Je vindt beide programma's via onderstaande links.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik kan m helaas niet elektronisch krijgen.
Bedankt kan ik even mee aan de slag.

Andere antwoorden (2)

Door OCR software te gebruiken en deze vervolgens zodanig in te stellen.
Er bestaan verschillende programma's met ieder hun eigen werking en instellingen, dieper op deze vraag ingaan is daarom ommogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de meeste scanners zit software waarmee je gescande papieren kan opslaan als één bestand in pdf-formaat, of als losse jpg's.

Als je de pagina's hebt gescand, is het klikken op 'opslaan' of 'opslaan als', vaak krijg je dan de keuze of het jpg's of een pdf moet worden.

Mocht je die mogelijkheid nu niet hebben, is het een idee om te kijken of je een nieuwere versie van de software te (downloaden en) installeren.