Wat is een goed computerprogramma om je gegevens te onthouden?

Ik ben op zoek naar een computerprogramma waarmee ik bijvoorbeeld accountgegevens kan opslaan die vervolgens met 1 Wachtwoord word beveiligd. Ik zoek niet iets waarmee je bij elke website die je bezoekt en inlogd automatisch gegevens naar het programma sturen, het moet allemaal handmatig gaan. Weet iemand een goed programma?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maskme handige tool in je browser

KeePass. Dat is een "datakluis" waar je allerlei "geheime" gegevens zoals passwords, klantgegevens, medische (EPD) gegevens in kunt opslaan en die op een USB-stick of op jouw smartphone met je mee te nemen. Je slaat ze op onder een algemeen (zelf te kiezen) password, dat je zo veilig kunt kiezen als je wilt. Er is een Android-app voor synchronisatie . Ik gebruikte tot dusver PINs, die iets dergelijks doet, maar ik ga overstappen op KeePass vanwege de smartphone-koppeling. Kan die USBstick om m'n nek àf, alles in de smartphone.

Probeer LastPass eens: https://lastpass.com Het is een goedbeveiligd programma met een gratis versie die je onbeperkt kunt gebruiken en waarvan ook apps verkrijgbaar zijn voor Android en iPhone. Per website wordt gevraagd of je de inloggegevens en/of ingevulde formulieren wilt opslaan of niet. Bovendien is het programma erg handig in gebruik en heeft het eindeloos veel mogelijkheden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100