Hoe krijg ik mijn opstartprocedure in windows vista aangepast?

Als ik mijn computer opstart dan krijg ik 2 keer de vraag om het bestand Roel (eigen naam) te openen met... Hoe krijg ik mijn opstartprocedure zo aangepast zodat mijn computer niet gaat zoeken naar dit bestand.
Ik heb al gezocht in msconfig maar daar kon ik niks vinden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Zoek in het Opstarten-menu (onder de startknop van Windows) of daar iets staat.

Zo niet, gebruik dan Autoruns om te zien wat er allemaal automatisch wordt gestart wanneer je je computer start en inlogt. Autoruns is van Microsoft en zal dus geen virussen bevatten of andere rare dingen doen. Met Autoruns kun je elk onderdeel apart aan- en uitvinken om te zien wat het effect is.

Mocht je "hard core" willen gaan, dan kun je het Register doorzoeken op verwijzingen naar dat bestand. Maar het werken met de Register-editor is wel riskant, als je niet weet wat je doet kun je je complete installatie om zeep helpen.

Ik zou dus voor Autoruns gaan.

Cryofiel