Hoe laat je excel zelf een artikelnummer genereren?

Ik wil graag dat Excel zelf een artikelnummer genereert, maar wel op mijn voorwaarden. Zo wil ik dat hij bijvoorbeeld bij een tafel het voorvoegsel T maakt en dan automatisch een volgnummer aanmaakt. Als ik 3 tafels heb zou hij dus zelf de artikelnummer T1, T2 en T3 moeten aanmaken. Twee kasten zouden dan K1 en K2 als artikelnummer krijgen. Alles wat ik zou hoeven doen is excel laten weten dat het om een tafel of een kast gaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens kan je daarvoor veel beter een database gebruiken in acces. Daarin kan je dit wel doen. Volgens mij wil dit niet in excel en kun je alleen handmatige nummers gebruiken waarbij er dus wel dubbele nummers kunnen voorkomen.

Antwoorden (1)

Als je in een cel T1 zet en je selecteert die cel. Vervolgens zet je je muis op de rechteronderhoek van de cel en trek je die naar beneden. Dan komt er vanzelf T2, T3 etc.