Ik heb een flash animatie die na ongeveer 10 seconden langzamer gaat spelen. Alleen full screen heb ik dit probleem. Wat kan ik doen?

De animatie bestaat uit louter lage kb objecten, die dus weinig denkvermogen vragen. Rara, hoe kan dit?

Toegevoegd na 20 minuten:
Het vreemde is dat als ik de animatie als .Fla afspeel op de stage (ctrl enter) er geen problemen zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je zegt het maar het klinkt apart. De pc zou in principe bestanden met maar weinig kb gemakkelijk moeten kunnen afspelen en zou er al sprake zijn van overload dan ligt een schokkerig beeld eerder voor de hand dan een trager. Het probleem zou zich dan zeker moeten voordoen bij bvb een dvd op fullscreen formaat. Het ligt dus mogelijk aan de animatie zelf. Die is mogelijk op zeker moment anders getemporiseerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik je een videobewerkingsprogramma van enig nivo dan zit er een mogelijkheid tot snelheidbewerking bij. Dan kan je dus ook vanaf een gewenst beeldje een te trage animatie versnellen. En daarna desgewenst exporteren.
Het lijkt me in dit geval de meest voor de hand liggende oplossing te zijn de oorspronkelijke animatie op een andere pc af te spelen. Daalt de snelheid daar dan ook dan ligt het niet aan je pc maar zit het in de animatie.

Andere antwoorden (2)

Ik denk in eerste instantie aan een te trage videokaart of slechte drivers/codecs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met je rechtsmuisknop op de animatie klikt, en vervolgens 'show redraw regions' selecteert, dan zie je of dat je hele scherm of slechts delen van het scherm telkens ververst worden. De meeste soepele animaties zijn degene waarbij slechts een klein deel of verschillende kleine delen een rood kader omvat.

Daarnaast, als het vectoranimaties betreft, dan is het slim om de optie 'cache as bitmap' toe te passen. Meer hierover op het linkje hieronder.