Is er sofware om niet gevolgt te kunnen worden op intenet?

Hallo allemaal,

Ik heb het gevoel dat er mee gekeken wordt, van dat gevoel wil ik af. Is er (legale) software om te zorgen dat mijn ip adres niet achterhaald kan worden, en websites niet mijn locatie weten?

Met vriendelijke groet,

BlueYellowTV

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Er kan in het algemeen niet zomaar meegekeken worden. Zelfs de minister van Binnenlandse Zaken heeft dit vandaag geantwoord:
"De AIVD en de MIVD hebben geen onbelemmerde toegang tot het internetverkeer en het mobiele telefoonverkeer, ook niet via buitenlandse inlichtingendiensten."

Je kunt er ook zelf het een en ander aan doen om je online privacy te beschermen. Op één van de bronnen vind je informatie over Proxy, TOR en andere mogelijkheden. Software of surfen via een andere ip heeft wel als nadeel dat het internetten ook trager wordt. Lees verder ook de tips op DigiBewust. Hopelijk neemt de informatie je ongeruste gevoel over je privacy weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor u reactie!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou er niet al te zeker van zijn dat er niemand meekijkt. Vooral Amerika gaat heel ver met de spionage en ik ben bang dat we nu alleen nog het topje van de ijsberg zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Netjes, ik heb het getest!

Andere antwoorden (3)

Het enige wat je kunt doen, is je PC van het internet afhalen, want zelfs een proxy gebruikt een IP adres, maar je kunt op deze manier wel de boel moeilijker maken voor degene die je volgt. Om wel op internet te kunnen, kun je de TOR browser gebruiken, google maar ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is ideaal! Dank je!
Je kunt in je firefox browser een add-on track-me-not installeren die de zoekmachines bestookt met nepvragen zodat niet meer te zien is wat je werkelijk hebt opgezocht. Je kunt ook andere zoekmachines gebruiken die niet opslaan wat je zoekt zoals ixquick of duckduckgo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Best handig, bedankt! Wat voor een nep vragen zijn dat dan, gewoon over koetjes en kalfjes? Hoe geeft je spaghetti de best structuur?
ghostery is een programma/add-in dat alle "trackers" tegenhoud ook kun je hiermee cookies blokkeren. het is beschikbaar voor firefox, opera, chrome, internet explorer en safari
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hee! Bedankt! Ik heb het meteen geïnstalleerd! Ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
graag gedaan ;) hopelijk werkt het