Hoe kan ik foto's met png-format kopiëren? Dit lukt me nu niet. De kopieën zijn nu alleen witte vierkanten.

...en hoe kan ik de opgeslagen png-foto's openen, zodat ik weer een afbeelding zie in plaats van een wit vierkant?

Toegevoegd na 4 minuten:
N.B.: Het gaat om het kopiëren van foto's van een website naar mijn eigen PC (de keuze "Afbeelding opslaan als..." in het keuzemenu als je met de rechtermuisknop klikt op een foto).

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: dank voor de antwoorden!

11 jaar geleden
in: Software
5.6K

Het beste antwoord

Als je, met je rechter muisknop, op een .png-bestand van een website klikt en kiest voor "Afbeelding opslaan als", dan zou je het gewoon moeten kunnen openen nadat je het op je pc hebt opgeslagen. Ook als het een .png-bestand is!

Bijvoorbeeld de afbeeldingen op deze website:
http://computertotaal.nl/tests/5278-corel-paint-shop-pro-photo-x2.html
Bij mij levert dat in elk geval geen problemen op.

Er zijn twee dingen die je kunt doen als het niet lukt:
1. Nadat je hebt geklikt op "Afbeelding opslaan als" kun je het bestandsformaat (.png) weghalen en vervangen door .jpg.
2. Als je het png.-bestand hebt opgeslagen op je pc, kun je het met je rechter muisknop aanklikken, kiezen voor "Openen met" en daar een programma als b.v. Paint, Irfan View of Picasa Fotoviewer kiezen (afhankelijk van de programma's die op je pc staan). Daarmee zou je óók png-bestanden gewoon moeten kunnen openen...
Pieter2011
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Dit lijkt mij de beste oplossing.

Andere antwoorden (2)

Als niet werkt, kan je altijd nog het knipprogramma gebruiken om het gedeelte van je scherm op de slaan.

Misschien (dit weet ik niet zeker) kan het er aan liggen dat de plaatjes nog niet helemaal gedownload zijn/copyright bevatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms zijn afbeeldingen beveiligd tegen kopiëren. Dan maakt het niet uit of het een .png, .jpg, .gif of .bmp is. Ik denk dat dat wel te omzeilen is, bijv. door gewoon een 'printscreen' of een 'schermafbeelding' (Mac) te maken. Als je de link hebt van die website, kan ik er wel naar kijken - als je dat wilt.