Hoe kan ik online formulieren invullen in Microsoft Excel?

Ik moet mijn beschikbaarheid opgeven via een excel formulier. Hoe kan ik hierin "schrijven" ? Graag eenvoudige en duidelijke uitleg ;-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.8K

Het beste antwoord

Download het formulier, open het formulier en sla het meteen ergens op op je computer.

Daarna kun je het gaan invullen: ga naar het vakje waar je wat 'kwijt' moet en zet daar je gegevens neer.

Sla vervolgens het formulier weer op en mail het door of upload het. Als je werkelijk bedoelt dat je online blijft dus het formulier niet download naar je eigen pc dan hoef je het niet op te slaan maar dat betwijfel ik.

Als dit niet werkt moet je specifieker aangeven waar het fout gaat of contact opnemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het formulier is mij toegestuurd per mail. Ik moet mijn beschikbaarheid en voorkeuren doorgeven aan mijn werkgever en het formulier ingevuld per mail weer terugsturen. Als ik het opsla en dan open, verandert de cursor in een soort kruisje en kan ik er niet echt iets inzetten. Ook het aankruisen van hokjes lukt niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is het in ieder geval geen online formulier
Je opent het dus vanaf je eigen computer en dan lukt het niet. Kun je de gegevens niet overnemen in een mail of in een eigen Excelbestand en dat terugsturen zodat ze het zelf daar op die manier overnemen? Het is lastig om hier vandaan het probleem op te lossen. Kun je normaal wel zelf Excelformulieren openen en er in werken, dus gemaakt op je eigen computer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel Excel in mijn Microsoft Office 2010, maar ik moet je bekennen dat ik er nog nooit mee gewerkt heb....
ik kan misschien wel het formulier uitprinten en met de hand invullen, inscannen en terugsturen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou een oplossing zijn maar ik zou het eerst proberen, als het niet te veel is, om alle gegevens gewoon IN je mailbericht te zetten, uitleggen dat dit op jouw computer niet werkt en vragen of het zo mag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor het meedenken! Ik heb het hand ingevulde formulier gescand en opgestuurd en zij waren er mee akkoord :-)