Cartride vervangen maar de printer geeft aan van niet. hoe kan dit?

Ik heb een Epson Stylus SX435W. Er wordt gezegd dat de rood op is. Ik heb de cartridge vervangen, maar hij blijft het aangeven. ook na het een aantal keer overnieuw gedaan te hebben. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

ben je niet vergeten het beschermfolie van de cartridge te halen (je zou echt de eerste niet zijn)
10 jaar geleden
De tip van Anneliez is natuurlijk niet onbelangrijk alhoewel dat er nu weinig mee te zien heeft. Tegenwoordig zit er een chip in de cartridge welke herkent of het een originele Epson inktcartridge is, ook al is dat zo soms herkent de printer die niet.
Kijk eens in uw handleiding hoe u dit kan resetten.
Normaal een aantal seconden op het knopje onderhoud drukken maar het zou ook software matig kunnen via de Epson software op uw PC.

Toegevoegd na 5 minuten:
Resetten kan ook zijn bij sommige modellen door de power knop een seconde of 3 ingedrukt te houden. Resetten noemt ook soms initialiseren.