Welke browsers zijn er nog meer goed als je voornamelijk surft en mailt?

Ik heb nu Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox maar geen van allen werken goed op mijn oude laptop (en een nieuwe laptop zit er momenteel niet in).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Amadea
10 jaar geleden
De werking wordt beïnvloed door de hoeveelheid geheugen die bezet is. Mijn advies: gooi Internet Explorer er af, en je zult merken hoe snel Chrome en Firexfox daarna ineens zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Internet Explorer (of welk programma dan ook) neemt geen werkgeheugen in beslag zolang het niet gestart wordt. Wel schijfruimte, maar dat is helemaal niet relevant voor de snelheid van de computer (mits er nog voldoende ruimte over is).
Ritsuka
10 jaar geleden
En wat werkt er niet goed aan dan? Chrome schijnt juist heel goed te zijn op oude pc's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken of je met CCleaner het een en ander kan opruimen van jouw laptop. Waarschijnlijk zit de traagheid in een combinatie van zwaardere browser (jouw vraag dus), vervuiling van de computer (programma's die op de achtergrond draaien) en steeds zwaardere websites (sites met flashplayer etc).
Ik zou de laptop herinstalleren met een zo kaal mogelijk systeem (bijvoorbeeld met een linux-systeem), om de maximale snelheid eruit te halen. Bronnen:
- http://nl.wikihow.com/Linux-installeren-op-je-PC
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb Ccleaner al gebruikt. Die haalde er niet veel af.
Misschien dat Linux helpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka, Ik kan Google Chrome niet installeren, alleen downloaden. Amadea, ik heb al geprobeerd I.E. te verwijderen maar deze oude laptop vertikt het gewoon vanalles. Volgens mij doe ik het gewoon goed.

Het beste antwoord

Opera http://www.opera.com/ , die gebruikte ik ook altijd op mn oude pc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels Mozilla Firefox geherinitialiseerd en hij werkt momenteel redelijk maar ik houd jouw antwoord in gedachten.