Hoe verwijder je een schijfkopiebestand (ISO) ?

Ik had een spel geinstalleerd wat een virus bleek te zijn. Nou heb ik dus alle mapjes er van verwijderd maar nog geen virusscanner over laten gaan. Maar ik keek nog even in mn downloadmap en daar zat nog een ISO in. Ik kreeg hem niet verwijderd omdat hij zegt dat het bestand is geopent... Ik keek in Computer en daar stond de ISO!
Ik heb trouwens Win. 8 (is dat het probleem?)
MVG,
Lars

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
6.2K

Het beste antwoord

Windows 8 bied de mogelijkheid om een .iso bestand te koppelen aan een virtuele cd/dvd speler.
Onder "Deze computer" zal dan ook een extra cd/dvd station zien. Rechts klikken daar op, en kies voor "Uitwerpen".
Vanaf dat moment is je .iso bestand niet langer gekoppeld aan een virtuele cd/dvd speler en kan je het betreffende iso bestand normaliter gewoon verwijderen.

Mocht om wat voor reden het niet niet lukken om het betreffende iso bestand te verwijderen (mogelijk door het virus!)
Start de Windows dan in "Veilige modus" op. Dit doe je door direct naar dat de computer herstart (nog voor het Windows logo scherm!!) herhaaldelijk op de "F8" toets te drukken.
Na een aantal seconde krijg je een keuze menu met meerdere opties over veilige modus.

Kies hier voor "Veilige modus zonder netwerk ondersteuning", dit om te voorkomen dat een eventueel virus gekke dingen kan doen over het internet.

Als Windows is gestart probeer dan nogmaals het betreffende iso bestand te verwijderen. Laat nadat het bestand succesvol is verwijder voor de zekerheid je virus scanner je complete pc scannen op eventuele virussen.