Hoe zet ik een harde schijf van My passport om van Windows naar Mac?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet deze op beiden werken, of wil je hem alleen maar op je Mac te gebruiken zonder het behoud van de bestanden die nu op die schijf staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij werk inderdaad wel op mijn Mac. Maar ik kan geen aanpassingen maken. Dus er verder niets opzetten of afhalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is deze waarschijnlijk NTFS geformatteerd. Maar je beantwoord mijn vraag niet echt. Wil je de hardeschijf gebruiken op beide systemen? Als ja dan is het het beste deze te formatteren naar FAT32 of nog beter exFAT(als je bestanden gebruikt die groter dan 4GB zijn). Als je je bestanden wilt behouden zal je ze eerst moeten kopieren naar een van je pc's, formatteren zorgt er voor dat alles wegraakt.

Antwoorden (1)

1) alle bestanden (als je deze erop hebt) ergens tijdelijk verplaatsen
2) harde schijf formatteren naar gewenste formaat, voor guide zie http://www.techiecorner.com/159/how-to-format-external-hard-disk-for-mac-and-windows/

Je kunt hem niet met alle bestanden omzetten naar een andere bestandssysteem.