Welke is beter?: VLC Media player of Windows Media player als het gaat om HD Kwaliteit?

Ik heb de Serie Band of Brothers in 1080p en wil graag weten in welke Media player hij 1000% scoort als het gaat om de kwaliteit (graphics).

Alvast Bedankt
Matthijs

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.4K

Antwoorden (4)

VLC Media Player is veel beter als het gaat om kwaliteit, daarnaast kan je het volume ook nog eens naar 200% draaien.

Windows Media Player is eigenlijk vrijwel outdated, heeft geen specialiteiten en ondersteund heel veel bestandstypes niet eens.

Als je ooit een videobestand tegenkomt waarvan VLC het bestandstype niet ondersteund, dan kun je altijd ook nog het k-lite codec pack downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ben ik het niet mee eens qua graphics, de codecs kun je ook krijgen voor de media player. Hij is best uitgebreid. Je hebt je bibliotheken waar je niet alleen muziek in kunt afspelen, maar ook je afbeeldingen en video's! je kunt je eigen bibliotheek maken, je kunt er zelfs mee branden! De V.L.C player is inderdaad ook goed, maar qua beeld op die resolutie, windows media player!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, maar ik had bij beide media player lag. Nu heb ik bij de VLC media player de oplossing gevonden op youtube om die lag weg te krijgen. Weet jij dan misschien ook een mannier om die lag weg te krijgen bij de Windows Media Player? Tnx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"De V.L.C player is inderdaad ook goed, maar qua beeld op die resolutie, windows media player!" Zelfde als voor bovenstaand antwoord: Tests? Bron?
VlC player geef ik toch meer de voorkeur aan indien het gaat om kwaliteit.
Met VLC player hoef je ook nooit een codepack te gaan downloaden zoals je moet doen bij je windows media player om alles te kunnen mee afspelen. VLC Player hoef je dit nooit te doen deze bezit ze altijd allemaal. Ook voor streaming via vlc player naar tv geeft beter beeld dan de windows media player.

Groeten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je bij VLC geen codecs hoeft te downloaden, is omdat je die gelijktijdig download. Anders kan VLC er namelijk ook niet mee overweg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het juist bij VLC Player wordt het allemaal automatisch gedaan, en zo kan je altijd alles afspelen. Dit krijgen we zelfs in de les bij regisseur dat deze player de beste players zijn. Dit zeggen ze niet voor niets :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VlC player geef ik toch meer de voorkeur aan indien het gaat om kwaliteit. Net als vorige twee antwoorden, zou je daar bewijs voor kunnen leveren, of is het alleen een horen-zeggen verhaal. Raden ze je nou VLC vanwege de makkelijkheid voor leken of vanwege de kwalitiet op die opleiding? Dat is me ook nog niet geheel duidelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is niet van horen zeggen hoor, we werken er ook mee zowel windows mediaplayer als VLC player. Vroeger maakte ik mijn filmpjes in code voor windows mediaplayer , dit ben ik veranderd en ben gaan coderen in mkv of mp4. Deze codex worden ook veel beter weergegeven in VLC player dan in Windows mediaplayer. Je kan zelf even proberen bijvoorbeeld op deze twee dezelfde bestand af te spelen. Best kiezen voor een HD bestand waar je de lijnen beter kan bekijken en beoordelen. Maar iedere mens heeft zijn eigen waarde eraan, anderen zien weer liever gewone platte beelden , en anderen meer het film beeld ook daarin zit een kwaliteit verschil in. Zou je aanraden om enkele bestanden met beide eens te bekijken en te zien wat voor jou zelf het beste lijkt. Maar in de film wereld om online bestanden te gaan bekijken gebruiken we meestal dan VLC player daarvoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben al de "hele" dag aan het vergelijken (en gisteren ook wat vergelijk gedaan sinds deze vraag) maar ik zie het niet. En ik zie mezelf als de grootste videofiel van alle mensen die ik tot nu toe tegen ben gekomen (in real-life)*. Zag eerst verschil, maar dat bleek een instelling te zijn die ik zelf had veranderd in VLC. Nu alle instellingen gereset en zie geen verschil. "anderen zien weer liever gewone platte beelden , en anderen meer het film beeld ook daarin zit een kwaliteit verschil in." ??? Wat bedoel je nou te zeggen? Bewegend beeld vs. stilstaand beeld of 3d vs. 2d? Het klinkt heel zweverig en onaantoonbaar. Maar in de film wereld om online bestanden te gaan bekijken gebruiken we meestal dan VLC player daarvoor. Ja, en dat is naar mijn mening zo uitgelegd door jouw professor/leraar omdat hij geen zin heeft om uit leggen hoe je een codecpack download/installeert/instelt terwijl het geen verschil maakt ten opzichte van VLC. Of omdat hij het zelf niet kan/snapt. Niet omdat er een visueel verschil in zit. Althans niet dat ik kan ontdekken. Zie jij het verschil? En waarin dan? Dus een kwaliteitsverschil, geen verschil in een veranderbare waarde zoals helderheid/contrast (wat je bij kan stellen). Daarnaast zou ik ook geen technische verklaring kunnen geven voor enig verschil aangezien het een rekensommetje is. coderen in mkv of mp4. Deze codex worden ook veel beter weergegeven in VLC player dan in Windows mediaplayer. Zie ik dus echt niet. Als er echt een verschil in kwaliteit is, was dit algemene kennis voor iedereen die MS aan wil vallen. Als er echt verschil is zouden er screenshots zijn op fora als doom9.org. Het zou heel makkelijk te bewijzen zijn. (voor mij is tegenbewijs leveren lastig net als bewijzen dat er geen kabouters bestaan). Voor jou zou het makkelijk moeten zijn als er wel verschil is. Anekdotisch bewijs uitgesloten (ik zie verschil), drogredenen uitgesloten (wij leren het zo op school/uit boeken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je heel goed kijkt zie je echt een verschil VLc player werkt dus ook op 10bit-codecs WM niet, de ondertitels bij VLC player tegenover Windows media player zijn een groot verschil. Kijk die maar eens een vergelijk dit eens. Vlc player heeft nieuwe videofilters die MW ook niet heeft. Ook heeft het ene ondersteuning voor Opus bestanden. Het is niet voor niets dat VLC player keer op keer de beste player wordt genoemd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WM bedoel ik wel met MW
Er is geen verschil. De kwaliteit van de video wordt bepaald door het videobestand. Het videobestand wordt gedecodeerd door de codec, die vast staat aan de hand van hoe de video is ge-encodeerd.

Alle bovenstaande antwoorden zijn met exact 0 bewijs aangekomen (tot nu toe) dus blijf ik 100% sceptisch.

De beweringen dat WMP het niet zou kunnen draaien is sowieso onwaar, ik kan hier van alles draaien met WMP, zolang ik maar k-lite codec pack geïnstalleerd heb staan (of een ander codec pack).

Mocht iemand overtuigend bewijs hebben, hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is het juist VLC Player moet je niets installeren geen k-lite codec pack geïnstalleerd. In het algemeen blijft dan ook VLC Player de beste in zijn reeks