Welke is beter?: VLC Media player of Windows Media player als het gaat om HD Kwaliteit?

Ik heb de Serie Band of Brothers in 1080p en wil graag weten in welke Media player hij 1000% scoort als het gaat om de kwaliteit (graphics).

Alvast Bedankt
Matthijs

Weet jij het antwoord?

/2500

VLC Media Player is veel beter als het gaat om kwaliteit, daarnaast kan je het volume ook nog eens naar 200% draaien. Windows Media Player is eigenlijk vrijwel outdated, heeft geen specialiteiten en ondersteund heel veel bestandstypes niet eens. Als je ooit een videobestand tegenkomt waarvan VLC het bestandstype niet ondersteund, dan kun je altijd ook nog het k-lite codec pack downloaden.

Nee ben ik het niet mee eens qua graphics, de codecs kun je ook krijgen voor de media player. Hij is best uitgebreid. Je hebt je bibliotheken waar je niet alleen muziek in kunt afspelen, maar ook je afbeeldingen en video's! je kunt je eigen bibliotheek maken, je kunt er zelfs mee branden! De V.L.C player is inderdaad ook goed, maar qua beeld op die resolutie, windows media player!

VlC player geef ik toch meer de voorkeur aan indien het gaat om kwaliteit. Met VLC player hoef je ook nooit een codepack te gaan downloaden zoals je moet doen bij je windows media player om alles te kunnen mee afspelen. VLC Player hoef je dit nooit te doen deze bezit ze altijd allemaal. Ook voor streaming via vlc player naar tv geeft beter beeld dan de windows media player. Groeten

Er is geen verschil. De kwaliteit van de video wordt bepaald door het videobestand. Het videobestand wordt gedecodeerd door de codec, die vast staat aan de hand van hoe de video is ge-encodeerd. Alle bovenstaande antwoorden zijn met exact 0 bewijs aangekomen (tot nu toe) dus blijf ik 100% sceptisch. De beweringen dat WMP het niet zou kunnen draaien is sowieso onwaar, ik kan hier van alles draaien met WMP, zolang ik maar k-lite codec pack geïnstalleerd heb staan (of een ander codec pack). Mocht iemand overtuigend bewijs hebben, hoor ik het graag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100