Wat is dit voor een bestand?

Wat voor type bestand is dit? Waar dient het voor, en waarmee kan ik het openen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het is een 'geRARd' bestand, of liever gezegd de stukjes ervan. Je moet ze allemaal samen uitpakken met WinRar.

Toegevoegd na 41 seconden:
En wat je dan ziet is een verrassing. Er kan van alles inzitten.
Een cadeautje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat is dat nou? Mij tegenspreken?
Je hebt geprobeerd "Virtua Tennis 3 (c) Sega" te downloaden.
Winrar installeren en uitpakken. Doe nou maar.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het zijn geen rar bestanden, zie mijn toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht, Chris, het zijn wel RAR bestanden. Dat je computer nu toevallig bij het tweede plaatje niet de extensie laat zien van een stel bestanden, maar wel van de daaropvolgende .R?? bestanden wil nog niet zeggen dat het geen RAR bestanden zijn. Het is een gesplitst archief dat uit te pakken valt via het eerste bestand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, sorry. Ik zal het niet meer doen.
Ik was in de war omdat winrar het bestand niet las, maar het is nu aan het uitpakken middels linkermuisknop (i know: noob!). thnx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik herken ook de RAR bestanden, zoals ik ze ook wel eens binnenkrijg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd, echt stupid van me.
excuses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee dan, veel succes ermee. Ik zie dit soort gesplitste archieven ook behoorlijk vaak. Bij de ene groep wel en de andere groep geen extensie is denk ik gewoon een quirk van Windows. Kan ook zijn dat extensie verbergen bij bekende types aanstaat en dat Windows op de een of andere manier extensies R01 tot en met R29 wel kent, maar de rest niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm idd, zou kunnen.
hij doet t in elk geval :) tnx
paulus811
14 jaar geleden
Winrar is niet gratis. Als goed (ik denk zelf beter) alternatief kun je 'autounpack' nemen, dat is wel gratis. Downloaden via http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geloof ik wel een gratis trial versie van WinRAR, maar een echt gratis programma kan dan al gauw een beter alternatief zijn inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb winrar. maar anywayz... euh, ik kom er niet uit.
wellicht dat ik iets fout doe. op dat forum schijnt niemand er last van te hebben, maar er ontbreekt volgens mij een file. wilt iemand zich lenen voor assistentie wellicht? of is dat te veel gevraagd, bedankt anywayz
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat heb je met het downloaden uit nieuwsgroepen.
Dan is ie 'niet kompleet' zoals dat heet.
Verdiep je er even in, download de bijbehorende reparatiebestanden en laat QuickPar erop los. Dat laatste is bij uitzondering nou wel eens freeware :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx. maar zo steekt het niet precies in elkaar.
ik had een heel verhaal getypt, maar wellicht is dit niet de juiste omgeving om het daar over te hebben.
thnx
AWM
14 jaar geleden
Je mag me ook even een PB sturen. Dit is toevallig iets waar ik heel goed in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok dan doe ik dat

Andere antwoorden (2)

Dat zijn rar-bestanden... Installeer winrar en klik op de rar file...

Dan pakt hij alles uit tot en met de laatste rar-file... en dan heb je een film of een programma...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het zijn geen rar bestanden, zie mijn toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
het zijn inderdaad rar file's maar vanaf nr 30 zien ze er anders uit en dat is vreemd als het rar file's zouden zijn want dan horen ze hetzelfde eruit te zien,dus of die zijn incompleet of het zijn geen rars,als ik iets downl zien de rars er altijd het zelfde uit, behalve de parfile's die er bij zitten dat zijn reparatie file's die de boel repareren als het beschadigd of niet compleet is,en als het bijv bij jou par file's zijn dan zien ze er dus ook zo uit als je quickpar niet op je computer heb staan,maar ga eens met je cursor op zo'n file van boven de nmr 30 staan en kijk wat hij zegt wat voor file dat is,en natuurlijk kun je het zoals boven al vermeld proberen uit te pakken en kijken wat ie doet,in het ergste geval zegt hij dat het niet compleet is dus geen man overboord.