Waarom loopt Spotify telkens vast?

Als ik Spotify opstart nadat ik mijn laptop aan doe, kan ik heel even op Spotify, een half uurtje of zoiets. Dan loopt Spotify vast, geeft ie aan dat Spotify niet meer reageert, moet ik of wachten tot het programma reageert of Spotify afsluiten. Als ik klik op wachten tot Spotify reageert, gebeurt er niks. Als ik klik op Spotify afsluiten gaat ie eerst zoeken naar het probleem, sluit hij de applicatie af en krijg ik verder niks te zien. Dan start ik Spotify op, zonder de laptop aan en uit de doen, geeft ie aan: "Spotify is al gestart maar reageert niet. Sluit het programma en start het opnieuw op.". Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (1)

Als dit gebeurd is spotify niet volledig afgesloten. Je toetst in ctrl + shift + esc en dan opent er een venster. Daar kan je bij de processen spotify (ik vermoed dat er staat spotify.exe) beëindigen. Nu is deze wel afgesloten en kan je hem opnieuw starten.

De reden hiervoor weet ik niet, hoewel deze fout het meeste voorkomt bij te weinig werkgeheugen (RAM).